فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: قاعدتا آقای پزشکیان باید اعلام کند که دستش را به سمت همه سلیقه‌ها دراز می‌کند. ولی پیش‌بینی من این است که ایشان بساط دولت سایه را برمی‌چیند و باید بربچیند؛ ما دولت سایه را نمی‌پذیریم. اگر تجربه‌ای هست، مربوط به نظام است و باید در اختیار نظام قرار داده شود. من گمان نمی‌کنم که آقای پزشکیان اجازه بدهد دولت سایه‌ای در کنارش شکل بگیرد..

غلامعلی رجایی در گفتگو با جماران، افزود: اگر تجربه‌ای هست، باید در اختیار دولت گذاشته شود؛ در حد اینکه ارائه مکتوب و یا در جلساتی منتقل شود؛ ولی من این را محال می‌بینم که کسانی از جبهه پایداری در دولت پزشکیان باشند.

به گفته وی، پزشکیان راه سختی در پیش دارد. چون دولت را از یک دولت ناکارآمد و کمتر از متوسط تحویل می‌گیرد و برای معرفی دولت خودش هم فرصت کمی دارد. قاعدتا باید بیشترین رایزنی‌ها را برای انتخاب چهره‌های برجسته و ژنرال‌هایی که گوشه‌نشین شده‌اند، بگذارد.

رجایی ادامه داد: پزشکیان برای رأی اعتماد اعضای کابینه با مجلسی که آکنده از جبهه پایداری است و از ایشان شکست خورده، چالش خواهد داشت که امیدواریم با اشارات رهبری، ایشان در گذراندن دولت از فیلتر مجلس چالش کمتری داشته باشد. 

این فعال سیاسی درباره ترکیب کابینه پزشکیان تصریح کرد: فکر می‌کنم اکثریت دولت پزشکیان اصلاح‌طلب‌ها و معتدلین باشند. من با خود ایشان هم جلسه خصوصی داشتم و پرسیدم که اگر شما در اصولگراها چهره برجسته و شاخصی ببینید، استفاده می‌کنید؟ گفتند که من حتما این کار را می‌کنم.