در حالی که بسیاری از کشورها مدت‌ها پیش از لباس‌های کاروان خود در المپیک پاریس رونمایی‌ کرده‌اند، خبری از رونمایی از لباس‌های کاروان ایران آن هم در فاصله 9 روز تا آغاز بازی‌ها نیست. البته باید گفت خیلی تصادفی از گرمکن‌های ورزشکاران رونمایی شد. 

تیم ملی شمشیربازی که برای برگزاری دو اردوی تدارکاتی با تیم ملی فرانسه و تیم ملی مصر زودتر از دیگر تیم‌ها راهی پاریس شده است، در عکسی دسته‌جمعی که منتشر شد، گرمکن‌ها را رونمایی کرد. البته لباس رسمی کاروان ورزش ایران که برای مراسم رژه و حضور در المپیک در نظر گرفته شده است، کت و شلوار رسمی است اما گرمکن های ورزشکاران ایران در رنگ های سبز و سفید در نظر گرفته شده است که یکی از آنها بر تن اعضای تیم ملی شمشیربازی است. 

کمیته ملی المپیک در حالی تصمیم گرفته که در مراسم رسمی از لباس کاروان رونمایی نکند که بسیاری از علاقه‌مندان به ورزش در نگرانی به سر می‌برند. چراکه آنها فاجعه المپیک ریو را از یاد نبرده‌اند. پیش از المپیک 2016 لباس‌هایی برای نمایندگان کشورمان در بزرگ‌ترین آوردگاه ورزشی دنیا تدارک دیده شده بود که یک فاجعه به تمام معنا بود.  خوشبختانه اما در فاصله بسیار کوتاهی که تا رقابت‌ها مانده بود، طراحی‌های جدید ارائه شد و درنهایت نمایندگان کشورمان با لباس‌هایی در خور و شایسته، راهی ریودوژانیرو شدند. البته آن اتفاق درس عبرت بزرگی شد تا با دقت و وسواس بیشتری البسه ورزشکاران انتخاب شود. حالا هم امید می‌رود البسه کاروان جای انتقاد نداشته باشد.