مرتضی سعیدی

بالاخره کیلیان امباپه رسما به رئال مادرید پیوست و هنوز نیامده شاهد رکوردشکنی امباپه در رئال مادرید هستیم؛ از رکورد تعداد تماشاگران مراسم معارفه تا فروش پیراهن.

به نظر می‌رسد معامله پیوستن امباپه به رئال یک معامله دو سر برد برای پرز و یک باخت سنگین برای ناصر الخلیفی و باشگاه پاریسی بوده است. در شرایطی که پاریس نتوانست از انتقال فوق‌ستاره خود هیچ وجهی دریافت کند و امباپه در انتقالی آزاد به عنوان یکی از ارزشمندترین چهره‌های دنیای فوتبال به رئال آمد، حالا رئال می‌تواند درآمد کلانی از مراسم معارفه و فروش پیراهن‌های او به دست آورد.

امباپه روز 26 تیرماه در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو به هواداران رئال معرفی شد. بلیت‌های این رویداد تاریخی به فروش رسیدند و از چند روز قبل هم بیش از صد هزار نفر در صف آنلاین برای تهیه بلیت در استادیومی بودند که 85 هزار نفر ظرفیت دارد. گفته می‌شد مراسم معارفه امباپه حتی می‌تواند رکورد مراسم رونمایی از رونالدو را در سال 2009 نیز پشت سر بگذارد و این اتفاق افتاد. علاوه بر این، شماره امباپه در رئال مشخص شد و با توجه به اینکه شماره‌های هفت و 10 این تیم را به ترتیب لوکا مودریچ و وینیسیوس جونیور بر تن می‌کنند، این بازیکن شماره 9 را در رئال مادرید بر تن خواهد کرد.

پس از سال‌ها در نهایت رئال مادرید موفق شد در تابستان، کیلیان امباپه را با قراردادی آزاد از پاری‌سن‌ژرمن به خدمت بگیرد. رئال مادرید روز سه‌شنبه مراسم معارفه او را در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو با حضور چیزی نزدیک به 80 هزار هوادار برگزار کرد و این بازیکن رسما به عنوان بازیکن رئال مادرید معرفی شد. امباپه در این مراسم، عنوان کرد به آرزوی کودکی خود دست پیدا کرده است. فلورنتینو پرز رییس باشگاه رئال مادرید هم رسیدن او به این جایگاه را تبریک گفت. 

پرز که از حضور امباپه در رئال مادرید خوشحال بود، از او استقبال گرمی کرد. او گفت:«مادریدیستاهای عزیز، مفتخریم بازیکن جدید تیم را به شما معرفی کنیم. این یک باشگاه جهانی با هواداران بسیار در دنیاست. سانتیاگو برنابئو همیشه میزبان بهترین بازیکنان دنیا بوده و ما در این ورزشگاه تاریخ‌سازی کردیم. می‌خواهیم هر فصل همه شما را به آرزوی‌تان برسانیم. امباپه همه توان خود را برای رئال مادرید به کار می‌گیرد. مایلم بداند عشق او به باشگاه موجب شد بر مشکلات غلبه کند. اکنون پیراهن تیمی با ۱۵ قهرمانی در اروپا را بر تن خواهد کرد. به تو تبریک می‌گویم. به خانه خوش آمدی و خوشحالم توانستی به آرزوی کودکی‌ات دست پیدا کنی.»

حالا چشم‌های زیادی منتظرند تا حاصل ترکیب امباپه و رئال را در زمین ببینند. برای رئال که با اضافه شدن هیچ بازیکنی دوران جدیدی رقم نخواهد نخورد. این دوران جدید امباپه است که حالا با پیوستن به پادشاه اروپا در جست‌وجوی قهرمانی در چمپیونزلیگ رقم خواهد خورد. در جستوجوی چیزی که در پاریس برای به دست آوردنش جنگید و نشد. امباپه بازیکنی با کیفیت فنی ثابت شده است و قرار نیست قصه او و رئال پایان جذابی نداشته باشد. 

امباپه اما که روز رویایی‌اش را واقعی می‌دید، چند کلامی بیشتر صحبت نکرد. او در مراسم معارفه خود گفت:«خوشحالم می‌توانم بخشی از باشگاه رویایی و همچنین بخشی از بزرگ‌ترین باشگاه تاریخ باشم. نمی‌خواهم بیشتر از این حرف بزنم یا اشک بریزم. فقط با هم شعار باشگاه را می‌خوانیم؛ «هالا مادرید.»

امباپه و رئال برای رسیدن به موفقیت‌های بیشتر و کسب جام مصمم به نظر می‌رسند و گویا قرار است ماجراجویی مشترک آنها جذاب از آب دربیاید.