طرح مشترک امارات و عربستان برای کمک به سیل‌زدگان ایران

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رسمی امارات (وام)، هلال احمر امارات در بیانیه مشترکی با هلال احمر عربستان اعلام کردند که آمادگی کمک‌رسانی به سیل‌زدگان ایران را دارند و در همین راستا مکانیسم مشترکی ایجاد کرده‌اند. هلال احمر دو کشور در این بیانیه مشترک اعلام کردند که این اقدام در راستای «برادری اسلامی» و «همبستگی بشر دوستانه با ملت ایران» است. بر اساس این گزارش هلال احمر امارات و عربستان «به دنبال ایجاد سازوکار مناسب برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به سیل‌زدگان ایران» هستند.

    


استقبال ایران از انصراف مصر برای شرکت در ناتوی عربی

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد خبر منتشر شده توسط برخی خبرگزاری‌ها مبنی بر انصراف مصر از حضور در ناتوی عربی، اظهار داشت: هنوز این خبر توسط منابع رسمی تایید نشده است و اطلاع دقیقی در مورد صحت و سقم آن موجود نیست. در حال بررسی این خبر و میزان صحت آن هستیم و در صورت تایید صحت این خبر از آن استقبال می‌کنیم. وی ادامه داد: همانگونه که در گذشته نیز بیان کرده‌ام، اصولا نمی‌توان چندان به موضوعی به نام ناتوی عربی خوش‌بین بود.

    


FATF نیازمند تصمیم مصلحتی است نه رفراندوم

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره تلاش برخی نمایندگان برای آماده‌سازی طرحی به منظور اجرای اصل ۵۹ قانون اساسی درباره لوایح پالرمو وCFT به خبرآنلاین گفت: اینکه نمایندگان بخواهند به دلیل تعویق در تعیین تکلیف لوایح مرتبط با FATF رفراندوم برگزار کنند حق نمایندگان است اما بر این عقیده‌ام که موضوع FATF موضوعی است که نیازمند تصمیم مصلحتی است و باید مباحث آن در مجمع تشخیص صورت بگیرد که هم اکنون نیز همین روال در حال انجام است، واقع امر این است که در شرایط کنونی فضای مجلس را فضای برگزاری رفراندوم نمی‌بینم.

    


رژه روز ارتش در استان‌های سیل‌زده برگزار نمی‌شود

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان‌های سیل‌زده و مناطقی که یگان‌های آن‌ها به ‌عنوان معین به مناطق سیل‌زده اعزام‌ شده‌اند رژه برگزار نخواهد کرد و از این فرصت برای کار امدادرسانی در قالب رژهِ خدمت استفاده خواهد شد. وی تاکید کرد: به‌جز مناطق سیل‌زده، مراسم رژه باشکوه روز ارتش در ۲۹ فروردین‌ماه در تهران و دیگر استان‌های کشور همچون سال‌های گذشته برگزار می‌شود.

    


انتقاد امام جمعه اصفهان  از کنسرت در چهارباغ

آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی، خطیب جمعه اصفهان در خطبه‌های نماز جمعه دیروز اصفهان گفت: شهردار اصفهان به بنده قول دادند که جلوی مفاسد را بگیرند و بنده نیز بر همین مبنا سکوت کردم، اما در حال حاضر افرادی از این سکوت ما سوء استفاده می‌کنند و در ایام نوروز، عده‌ای شادی مردم را به گناه آلوده کردند. وی توضیح داد: مدیریت چهارباغ در جشن‌های خود، با برگزاری کنسرت و موسیقی خیابانی و ... شادی مردم را به گناه آلوده کردند. دوچرخه‌سواری بانوان در چهارباغ ترویج می‌شود و تقاضای مردم از شهرداری و دادستان محترم این است که با این مسائل برخورد کنند.

    


راهپیمایی مردم تهران در حمایت از سپاه

راهپیمایی حمایت از سپاه پاسداران در واکنش به تروریست خواندن این نهاد توسط دولت آمریکا، توسط نمازگزاران بعد از اقامه نماز جمعه از مقابل در دانشگاه تهران تا میدان انقلاب اسلامی برگزار شد. در این راهپیمایی، نمازگزاران با سر دادن شعارهایی نظیر «مرگ بر امریکا»، «مرگ بر اسراییل»، «مرگ بر آل سعود خائن»، «حافظ خون شهدا سپاه است»، «سپاه ما ذلت نمی‌پذیرد»، «دفاع تموم نمیشه؛ سپاهیم همیشه»، «ترامپ روان پریشه؛ سپاهیم همیشه»، «برای حفظ ارتش؛ سپاهیم همیشه»، «ترامپ بگو کجایی؛ ایران شده سپاهی» و... نفرت و برائت خود را از اقدام اخیر کاخ سفید در رابطه با تروریستی نامیدن سپاه اعلام کردند.