مراسم راهپیمایی روز قدس در تهران همزمان با دیگر شهرهای ایران برگزار شد. شعار راهپیمایی نیز «روز قدس، از طوفان‌الاقصی تا طوفان الاحرار» بود. به گزارش خبرگزاری‌ها، این راهپیمایی با حضور گسترده مردم و مقامات لشکری و کشوری همراه بود و ضرباهنگ سخنان مقامات را نیز با توجه به حمله اخیر اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق، تهدید اسرائیل تشکیل می‌داد.

در همین راستا، فرمانده سپاه با اشاره به حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق، تاکید کرد: «ما هشدار می‌دهیم هیچ عملی از هیچ دشمنی در مورد نظام مقدس ما بدون پاسخ نخواهد ماند و هنر ملت ایران شکستن قدرت امپراطوری‌ها و اثبات پیروزی حقیقت ایمان است.»

 حسین سلامی ادامه داد: «دلاورمردان ما رژیم صهیونیستی را تنبیه خواهند کرد. تا وقتی پیکرهای ما در درون این تابوت‌ها روی دستان مردم تشییع شود، هیچ قدرت به ظاهر بزرگی نخواهد توانست بر پیکر این امت ضربه بزند.»

محسن رضایی نیز در حاشیه راهپیمایی درخصوص انتقام حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق گفت: «تصمیم برای این انتقام گرفته شده و حتماً اجرا خواهد شد.» همچنین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس در گفت‌وگو با المیادین تاکید کرد: «رژیم صهیونیستی به خاطر ترور مستشاران ایرانی در سوریه سیلی محکمی خواهد خورد.»

 محمدرضا آشتیانی، گفت: بی‌شک پیروزی نهایی را فلسطینی‌ها محقق خواهند کرد.

تشییع پیکر شهدای حمله تروریستی به کنسولگری ایران در سوریه

همزمان با برگزاری راهپیمایی روز قدس در تهران مراسم تشییع پیکر شهدای حمله تروریستی اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه نیز برگزار و سپس برای تشییع و خاکسپاری به زادگاهشان منتقل شد.

اسرائیل با پاسخی سخت و پشیمان‌کننده مواجه خواهد شد

در قطعنامه سراسری روز جهانی قدس امسال نیز وعده انتقام از اسرائیل به ازای حمله به کنسولگری ایران در دمشق نیز ازجمله محورهای اصلی بود.

در یکی از بندهای این قطعنامه تصریح شد: «اقدام رژیم جعلی صهیونیستی در حمله به بخش  کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه و به‌شهادت رسیدن سرداران رشید سپاه اسلام محمدرضا زاهدی و  حاج رحیمی مستشاران نظامی ارشد ایران و شهدای همراه و حملات تروریستی جیش الظلم در راسک و چابهار جزء منظومه عملیاتی رژیم کثیف اشغالگر برای فرار از گرداب خودساخته در غزه و فرافکنی شکست جبران ناپذیر از جبهه مقاومت تعریف می‌شود لکن این اقدامات مذبوحانه حاصلی جز زوال زود هنگام این غده سرطانی در پی نخواهد داشت و مطمئناً با پاسخی سخت و پشیمان کننده مواجه خواهد شد.»

حواشی

* جلسه محاکمه سران رژیم صهیونسیتی با حضور تعدادی از قضات و وکلا و مشارکت مردم در حاشیه راهپیمایی روز قدس در تهران به صورت نمادین برگزار و در پایان جلسه نیز اعدام آدمک بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل انجام شد.

*زیاد نخاله دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین همزمان با برگزاری راهپیمایی روز قدس در تهران و همچنین تشییع پیکر شهدای راه قدس در این مراسم حضور یافت.

*تشویق مردم به تحریم کالاهای رژیم صهیونسیتی دست‌نوشته‌هایی بود که توسط برخی شرکت‌کنندگان در راهپیمایی روز قدس تهران حمل می‌شد.

*یکی از راهپیمایان روز قدس پلاکاردی در دست داشت که در آن نوشته شده بود: «فردا صبح منتظر موشک باران تل آویو هستیم.»

*همچنین یک بنر ۱۰۰ متری با تصاویری از جنگ در غزه و جنایت‌های اسرائیل در مسیر راهپیمایی حمل می‌شد.