عشق برگشت!

لیگ بیست و سوم، بالاخره امروز آغاز به کار خواهد کرد. لیگی که با چند روز تاخیر، عصر امروز شروع خواهد شد تا حال و هوای فوتبال دوباره در شهرهای مختلف ایران اوج بگیرد. به نظر می‌رسد لیگ بیست و سوم، یکی از رقابتی‌ترین دوره‌های لیگ خواهد بود. جایی که چند تیم مختلف، برای قهرمانی مبارزه می‌کنند و شاید مثل فصل گذشته، این رقابت تا آخرین هفته ادامه داشته باشد. با این حال لیگ برتر هنوز به لحاظ سخت‌افزاری، مشکلات پرشماری دارد و هنوز بدیهیات زیادی در این فوتبال، به حقیقت تبدیل نشده‌اند.

آریا طاری

 

نساجی- پیکان؛   گلزنان   سرعتی!‌

نساجی و پیکان در حالی اولین مسابقه این هفته از لیگ برتر را برگزار می‌کنند که در دو فصل گذشته، اولین گل‌های لیگ برتر را به ثمر رسانده‌اند. نساجی در لیگ بیست و یکم با کریم اسلامی و پیکان در لیگ بیست و دوم با دانیال جهانبخش، اولین گل‌های فصل را زدند و به نظر می‌رسد این بار هم اولین گل لیگ در تقابل بین این دو تیم رقم خواهد خورد. فصل گذشته دو تیم سه بار با هم روبه‌رو شدند و بعد از دو تساوی، این نساجی بود که توانست در جام حذفی پیکان را شکست بدهد. نیمکت هر دو تیم اما نسبت به فصل قبل کاملا تغییر کرده است. نساجی فصل جدید را با مهدی رحمتی و جمعی از آلومینیومی‌های سابق شروع می‌کند و پیکان با رسول خطیبی و خریدهای همیشگی او، به فصل جدید لیگ قدم خواهد گذاشت. پیکان یکی از جوان‌ترین تیم‌های فصل به شمار می‌رود و نساجی تجربه به مراتب بیشتری دارد. برخورد رشید مظاهری با تیم فصل گذشته‌اش نیز تماشایی خواهد بود. این اولین میزبانی نساجی در رقابت‌های لیگ برتر است و انتظار می‌رود تماشاگرها استقبال بسیار خوبی از این بازی به عمل بیاورند. نساجی در نیم‌فصل دوم لیگ قبلی، هرگز برنده نشده و حالا بعد از مدت‌ها می‌خواهد به پیروزی در یک مسابقه از لیگ برتر برسد.

نساجی و پیکان در حالی اولین مسابقه این هفته از لیگ برتر را برگزار می‌کنند که در دو فصل گذشته، اولین گل‌های لیگ برتر را به ثمر رسانده‌اند. به نظر می‌رسد این بار هم اولین گل لیگ در تقابل بین این دو تیم رقم خواهد خورد

ملوان- ذوب آهن؛  ملاقات   با   مهدی

مهدی تارتار همین تابستان از ذوب جدا شد و روی نیمکت ملوان نشست. او حالا در همین اولین هفته از لیگ برتر روبه‌روی تیم سابقش قرار می‌گیرد. تیمی که با حضور محمد ربیعی، شکل متفاوتی به خودش گرفته است. ملوان هم بعد از جدایی مدیرعامل و سرمربی، کاملا عوض شده و یکی از شلوغ‌ترین فهرست‌های خرید لیگ را داشته است. هم ملوان و هم ذوب، تیم‌هایی هستند که برای هماهنگ‌شدن در فصل جدید به زمان زیادی نیاز خواهند داشت. هرچند که آنها به دنبال رقم زدن یک شروع خوب در این فصل هستند. هر دو دیدار فصل گذشته دو تیم با تساوی یک یک به پایان رسیده بود و اساسا هر دو تیم تبحر زیادی در مساوی کردن داشتند. به نظر می‌رسد ذوب و ملوان با حضور ربیعی و تارتار، تیم‌های جان‌سخت و نبازی در رقابت‌های این فصل لیگ برتر خواهند بود.

گل‌گهر  سیرجان- فولاد؛

رقیب  یونانی   علیمنصور!‌

نبرد جام حذفی با فولاد، آخرین تجربه حضور قلعه‌نویی روی نیمکت گل‌گهر بود. نبردی که با پیروزی تیم کرمانی همراه شد. آنها فصل گذشته دو بار فولاد را شکست دادند و دیدار برگشت‌شان در لیگ برتر، با تساوی به پایان رسید. این اولین تجربه حضور اوزیندیس در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران است. مردی که برای گل‌گهر، خواب‌های زیادی دیده و رویاهای فراوانی نیز برای این تیم دارد. در مقابل، علیمنصور هنوز هم فشار را از جانب هواداران فولاد احساس می‌کند و تنها یک نتیجه بد در شروع فصل کافی خواهد بود تا او باز هم با انتقادهای گسترده‌ای در بین فولادی‌ها روبه‌رو شود. گل‌گهر نسبت به فصل گذشته، تغییرات بسیار زیادی داشته است. آنها با جذب محمدرضا اخباری، خیال‌شان را از خط دروازه راحت کردند و با سامان فلاح و سعید سحرخیزان، دو نفر از جوان‌اول‌های لیگ را در دفاع و حمله قرار دادند. این تیم البته نفراتی مثل رضا شکاری را هم از دست داد. مهدی ممی‌زاده نیز یکی از پدیده‌های مهم دیگر لیگ برتر بود که فصل گذشته برای نفت آبادان به میدان می‌رفت و حالا پیراهن گل‌گهر را می‌پوشد. آنها یکی از تیم‌های جوان و مستعد این فصل لیگ برتر هستند. در مقابل، فولاد خوزستان نیز تیمی با بیشترین بازیکن خارجی در رقابت‌های این فصل لیگ برتر خواهد بود.

استقلال  خوزستان-  شمس آذر؛

تازه ‌واردها   وارد  می‌شوند

این نبرد فصل گذشته در لیگ یک خلق شده بود. جالب اینکه هر کدام از تیم‌ها نیز توانستند در خانه، رقیب‌شان را با نتیجه دو بر یک شکست بدهند. هر دو تیم به لیگ برتر صعود کردند و هر دو تیم نیز نفرات بسیار زیادی را به خدمت گرفتند. به نظر می‌رسد شمس آذر این فصل را با امتیاز منفی شروع خواهد کرد و این موضوع، همه چیز را برای تیم سعید دقیقی سخت می‌کند. استقلال خوزستان نیز کار سختی برای تطبیق با فضای لیگ برتر دارد. شاید هر دو تیم ترجیح بدهند برای این مسابقه، به سراغ یک نمایش احتیاط‌آمیز بروند.