معاون برنامه‌ریزی و نظارت ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در تهران گفت: استفاده از ظرفیت بیمارستان‌های صحرایی هنوز در دستور کار ستاد قرار نگرفته ولی این امکان وجود دارد که در صورت نیاز و بحرانی شدن شرایط از ظرفیت این بیمارستان‌ها نیز استفاده شود. به گفته علی ماهرو، همچنان میزان ورودی بیمارستان‌ها به‌مراتب بیشتر از ترخیصی‌هاست و هرروز نیز بر تعداد مبتلایان و مراجعین به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها و به‌تبع آن افراد نیازمند بستری افزوده می‌شود.  وی بیان کرد: اگر روند ابتلا به همین روال ادامه داشته باشد، مطمئناً تهران با مشکل جدی در زمینه بستری بیماران جدید کرونایی مواجه می‌شود.

وزیر بهداشت: نباید بگوییم که تخت خالی برای بیماران نداریم

سعید نمکی، وزیر بهداشت اما خطاب به مسئولان کادر درمانی گفته است که در مصاحبه‌ها از کمبود تخت‌های خالی صحبت نکنند و به ترس مردم دامن نزنند. او گفته است در هیچ کجای کشور نباید بگوییم که تخت خالی برای بیماران نداریم. خوشبختانه در تمام کشور کادر بهداشتی و درمانی به‌رغم همه مشکلات مثل کوه ایستاده‌اند و دارند تخت خاص بیماران کرونا اضافه می‌کنند. اگر لازم باشد از بخش‌های غیر کرونا، بازهم به بخش کووید۱۹ اضافه می‌کنیم. وزیر بهداشت تأکید کرد: نمی‌توانیم به مردم القای وحشت کنیم پس باید برای بخش کرونا و غیرکرونا حتماً آمادگی داشته باشیم و این بخش‌ها حتی برای انجام سی‌تی‌اسکن و آزمایش را از همدیگر جدا کنیم تا زنجیره انتقال را قطع کرده و برای سایر بیماران اعتماد و اطمینان ایجاد کنیم.

هلال‌احمر به‌عنوان ضابط  وارد عمل می‌شود

با افزایش پیک‌های جدید کرونا رئیس جمعیت هلال‌احمر نیز با اشاره به کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پیک سوم کرونا، گفت: با ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا، هلال‌احمر می‌تواند به‌عنوان ضابط برای رفع این مشکل فعالیت کند. کریم همتی با اشاره به اقدامات جمعیت هلال‌احمر در موج سوم کرونا، بیان کرد: در موج سوم ما تقاضا داریم به‌عنوان ضابط وارد عمل شویم و منتظر ابلاغ ستاد مرکزی کرونا هستیم تا بدانیم کدام کارها توسط ما انجام شود. مشکل کمک کنیم.

ابتلای 300 نفر از کادر درمان بیمارستان امام خمینی

کادر درمان از روزهای اول شیوع کرونا جوانمردانه برای مقابله با ویروس ایستادند و حالا تعداد زیادی از آن‌ها کشته و مبتلا شده‌اند. روز گذشته معاون درمان مجتمع بیمارستانی امام خمینی گفت: در این ۸ ماه گذشته حدود ۳۰۰ نفر از پرسنل ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ نفری ما مبتلا شده‌اند. ابتلای پرسنل ما نیز مانند جامعه است یعنی هرگاه شیوع و آمار بیماری در جامعه شدت گرفته است در بیمارستان نیز به همین میزان افزایش موارد ابتلا داشته‌ایم.  سید علی دهقان منشادی در ادامه خاطرنشان کرد: تأمین تجهیزات حفاظتی مانند ماسک، مواد ضدعفونی‌کننده، دستکش و ... اگرچه نسبت به اوایل شروع بیماری در وضعیت بهتری قرار دارد، اما به‌هرحال بیمارستان‌ها به‌ویژه بیمارستان‌‌هایی مانند ما که دولتی و ازنظر بودجه با مشکلاتی مواجه است، شرایط سخت دارند و اگر دولت و وزارت بهداشت بتوانند در این زمینه کمک بیشتری کرده و این وسایل را به‌رایگان در اختیار بیمارستان‌‌ها قرار دهند، بهتر است چراکه در حال حاضر ما این تجهیزات را می‌خریم و تأمین این وسایل در این مدت هزینه سنگینی را به بیمارستان تحمیل کرده است.هزینه‌ای که تا پیش‌ازاین نبود و ما نمی‌توانیم این هزینه را تأمین کنیم.

 آخرین آمار کرونا در کشور

از سه‌شنبه تا ظهر روز گذشته ۵ هزار و ۶۱۶ مورد جدید کووید-۱۹ شناسایی شدند و تعداد مبتلایان را به ۵۴۵ هزار و ۲۸۶ نفر رساندند. تعداد کشته‌ها نسبت به‌روزهای قبل کمی پایین آمده است اما هنوز زیاد است. بر این اساس در بازه زمانی ذکرشده ۳۱۲ بیمار کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۳۱ هزار و ۳۴۶ نفر رسید. خبرها حاکی از این است که 4 هزار و ۸۶۱ نفر از بیماران مبتلابه کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.