سعید جلیلی گفت: ان‌شاءالله کارهایی که در انتخابات کردیم به عنوان ذخیره آخرتمان حساب شود و این کار مجاهدانه می‌تواند ادامه داشته باشد.

به گزارش مهر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در نشست مشارکت سازنده اساتید در جهش ایران در رابطه با استفاده از ظرفیت دانشگاهی و اساتید، بیان کرد: اساتید ظرفیت‌های ارزشمندی هستند، در انتخابات حضور شما و تأثیرگذاری که داشتید این را نشان داد و همه شیرینی این حضور را درک کردند. رهبری هم فرمودند برای من جالب بود که اساتید این نقش آفرینی را داشتند. وی ادامه داد: هر کسی در حد خودش وظیفه دارد سایه به سایه تحولات کشور را دنبال بکند و اگر خوب است کمک کند و اگر ناقص است کمک بکند تکمیل کند و اگر ایراد دارد کمک بکند که تصحیح شود. اینکه بارها عرض کردم هر دانشگاه باید یک دولت در سایه باشد و در همین انتخابات و حتی در دولت آقای رئیسی هم گفتم که نیاز داریم اعضای جامعه نسبت به این موضوع احساس نقش آفرینی داشته باشند. نتیجه این کمک به دولت مستقر خواهد بود.

جلیلی یادآور شد: فقط انتخابات مطرح نیست ما در عرصه‌های مختلف نیاز داریم در جهت کمک به روند کشور کمک به نظام و دولت و کسانی که مسئولیتی بر دوش آنها است پیش برویم. از هفته آینده دولت وزرای خود و برنامه‌هایش را ارائه می‌دهد و چه کسی بهتر از اینکه اساتید و جامعه دانشگاهی نقاط قوت را پررنگ کند و به مردم معرفی کند. این همان موضوعی است که حتماً باید در آن تاکید شود و اگر خدایی نکرده نقطه ضعفی دارد باید بیان شود و البته تصمیم با دولت است عرض کردم نقش‌ها متفاوت است. کسی که منتخب مردم است و رهبری تنفیذ کرده است محترم است و اگر نقطه ضعفی باشد باید کمک کنیم تا برطرف شود و اگر نقطه قوتی هست باید کمک کنیم.

وی گفت: حرکت‌هایی که در ایام انتخابات انجام شد می‌تواند پیوسته ادامه داشته باشد و می‌بینیم که چه جامعه‌ای با نشاطی خواهیم داشت و همین اساسی در جامعه علمی احساس می‌کنند ما چه نقش مؤثری می‌توانیم داشته باشیم.

جلیلی همچنین به حوادث سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و افزود: از آبان ۱۴۰۱ هر هفته در یک دانشگاه حضور پیدا می‌کردم و جلسات کوتاهی نداشتیم بلکه برخی جلسات تا ۶ و ۷ ساعت به طول می‌انجامید. اعتقادی ندارم که نسلی وجود دارد که زبان ما را متوجه نمی‌شود بلکه آنها سوال دارند و وظیفه ما این است که جواب دهیم. در هر استانی که می‌رفتم سعی می‌کردم در بین دانشجویان و دانش‌آموزان حضور داشته باشم و این ظرفیت خوبی است که وقتی پای کار بیایند حماسه بزرگی ایجاد می‌شود.