وزیر پیشین امورخارجه گفت: آرزوی تحریم‌طلبان، آرزوی کاسبان، کسانی که با خون این ملت میلیاردر شدند را نقش برآب کنید به عنوان کسی که از نزدیک با چهار رئیس‌جمهور گذشته کار کردم واقعا تفاوت می کند چه کسی در پاستور بنشیند.

 «محمد جواد ظریف» پنجشنبه شب در گردهمایی حامیان «مسعود پزشکیان» نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سالن ورزشی شهید کیانپور کرج، تاکید کرد: باور نکنید رای شما تفاوت نمی‌کند، من به عنوان کسی که درک کرده‌ام چقدر تفاوت دارد در پاستور چه کسی بنشیند، می‌گویم گول شعارهای شیوا، گول روشنفکرنمایی را نخورید که نتیجه آن فرستادن احمدی‌نژاد دیگری یا بدتر از او است.

 وی که صحبت‌های خود را با شعر «همراه شو عزیز تنها نمان که این درد مشترک هرگز جدا جدا درمان نمی شود» آغاز کرده بود، افزود: به شوق ایران و فردای بهتر، امروز شما به اینجا آمده‌اید. یادآور شد: ما با انتخاب واقعی روبرو هستیم. آیا فرقی نمی‌کند چه کسی رئیس‌جمهور شود؟  ظریف تصریح کرد: اگر می‌خواهیم زیر بار تهدید نظامی و تحریم نباشیم باید نشان دهیم این ملت انتخاب دارد.

وی بیان کرد: فرد شایسته ای که چهارسال روند کشور را به سمت توسعه و رشد سوق می دهد و فردای بهتر باری فرزندان می سازد، رییس جمهور پزشکیان است که در روز شنبه خواهیم داشت.

 وی که در بخش‌هایی از سخنان خود با همراهی و دست زدن حاضران تشویق می‌شد، اضافه کرد: صندوق رای فقط انتخاب ما است، به کسانی این را می‌گویم که می‌گویند صندوق رای تاثیری ندارد، بنابراین گوش نکنید، در صندوق رای می‌توان انتخاب کرد.

 ظریف ادامه داد: صندوق رای را ترک نکنید! اگر صندوق رای ترک شود ۹ تیر و ۹ تیرهای سال‌های بعد خودمان را هرگز نخواهیم بخشید.  وی تاکید کرد: ضرب‌المثلی کشورهای غربی دارند و آن این است که سیاستمداران بد را کسانی انتخاب می‌کنند که در انتخابات شرکت نمی‌کنند.