سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد که از ۲۹ دوربین و دستگاه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که از سایت‌های اتمی ایران جمع‌آوری شده بود، 10 دوربین دوباره در اصفهان فعال شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، بهروز کمالوندی در ادامه تصریح کرد: اطلاعات ذخیره شده در دوربین‌ها نزد ایران خواهد ماند و تا رسیدن به توافق (برجام) آژانس به آنها دسترسی نخواهد داشت. به گفته وی، دوربین‌های فعال شده در مرکز تولید سانتریفیوژ اصفهان است: این مرکز فعلی ساخت سانتریفیوژ در اصفهان همان خط تولید سانتریفیوژ کرج است که بعد از خرابکاری به جای امنی منتقل شد. کمالوندی در ادامه اظهارت خود در خصوص نوع نظارت آژانس در سایت فردو گفت که نظارت‌ها در این سایت پادمانی است و هیچ دوربین فراپادمانی در آنجا نصب نشده است‌. وی همچنین گفت که «آژانس دیگر سوالی درخصوص دو مکان ادعایی آباده و جابر بن حیان ندارد». آژانس در گزارش اخیر خود اعلام کرده بود که تنها موضوع آباده «فعلا» حل شده است. این مسئول ادامه داد: فراهم شدن فضای سیاسی لازم برای پایان یافتن موضوع دو مکان تورقوزآباد و ورامین کافی است و مذاکرات با آژانس درباره این دو موضوع در حال انجام است. به گفته وی، نظارت‌ها در فردو پادمانی است و هیچ دوربین فراپادمانی در آنجا نصب نشده است‌.

 کمالوندی تصریح کرد: عملکرد آژانس بین‌الملل انرژی اتمی تحت فشارها و رویکردهای سیاسی است. وی یادآور شد: هیچ بازرسی آنلاین در تاسیسات هسته‌ای ایران وجود ندارد.  سخنگوی سازمان انرژی اتمی همچنین گفت: با انتصاب بازرسان با تابعیت آمریکایی و کانادایی  و برخی کشورهای دیگر موافقت نمی‌کنیم.