برپایی اردوهای ملی‌پوشان پارالمپیک ایران در جزیره کیش

در پی امضا تفاهم نامه کمیته ملی پارالمپیک و سازمان منطقه آزاد کیش، اردوهای پارالمپیکی رشته‌های مختلف در جزیره کیش آغاز شد.

 به گزارش ایلنا؛  امضای این تفاهمنامه به منظور پیشبرد اهداف، برنامه‌ها و فعالیت‌های مرتبط با توسعه ورزش پارالمپیک در ابعاد قهرمانی و همگانی و همچنین بهبود شرایط کم و کیفی اجرای دوره‌های آموزشی، ورزشی انجام شد تا کیش میزبان اردوی تیم‌های ملی پارالمپیک باشد. براساس این گزارش، تیم‌های تیراندازی با کمان، جودو، تکواندو، دوومیدانی و والیبال نشسته در دو بخش آقایان و بانوان جهت کسب آمادگی بیشتر برای حضور در بازیهای پارالمپیک 2020 توکیو، شنبه هفتم دی اردوی خود را در کیش آغاز کردند. طبق تفاهم نامه امضا شده ، اردوی تیم‌های اعزامی به بازیهای پارالمپیک در مقاطع مختلف، تا تیر سال آینده در کیش برپا خواهد شد.

    

معرفی برترین‌های هفته دوم رقابت‌های لیگ والیبال بانوان

دیپلمات و کاسپین به عنوان تیم‌های پیروز، هفته دوم لیگ والیبال بانوان کیش را پشت سر گذاشتند. به گزارش ایلنا؛ هفته دوم رقابتهای لیگ والیبال بانوان با انجام دو دیدار پیگیری شد که در نهایت تیم دیپلمات در مقابل مونا کیش  و تیم کاسپین در رقابت با خلیج فارس با نتایج 2 بر صفر از سد حریفان خود گذشتند و پیروز میدان شدند. گفتنی است هفته سوم این رقابتها؛جمعه ششم دی، با انجام دو دیدار بین تیم‌های دیپلمات- خلیج فارس از ساعت 9:30 و موناکیش- سی ساید از ساعت 10:30 در سالن چندمنظوره المپیک پیگیری می شود.

    

در نوزدهمین دوره مسابقات بین المللی محاسبات ذهنی با چرتکه تایلند رخ داد؛

درخشش افتخارآمیز تیم کودکان کیش

تیم محاسبات ذهنی ایران در مسابقات بین‌المللی محاسبات ذهنی با چرتکه پاما PAMA Global 2019 با کسب سه مقام قهرمانی در این رقابت‌ها، مقام اول تیمی را کسب کرد و رکوردی بی نظیر به جا گذاشت. به گزارش ایلنا؛  این مسابقات با حضور 610 کودک و نوجوان هوشمند از 23 کشور دنیا اول دی در تایلند برگزار شد که تیم ایران توانست مقام اول تیمی را از آن خود کند. در این مسابقات جهانی که بزرگترین رویداد محاسبات ذهنی جهان محسوب می‌شود، نمایندگان تایوان، مالزی، تایلند، کانادا، هنگ‌کنگ، آمریکا، آفریقای جنوبی، ویتنام، کره جنوبی، لبنان، عربستان سعودی، استرالیا، هند، روسیه، چین، قزاقستان، امارات، ازبکستان، مصر، قرقیزستان، تاجیکستان، یمن و ایران حضور داشتند.  در این رقابت‌ها، دانش آموزان کیش از جمله ایلیا دارائی، زهرا نصرت و نگین اسدی از تیم 55  نفره ایران، مقام قهرمانی مسابقات جهانی محاسبات ذهنی با چرتکه تایلند را از آن خود کردند. چرتکه وسیله‌ای قدیمی است که از صدها سال قبل از میلاد حضرت مسیح برای انجام محاسبات به کار می‌رود. از چرتکه برای انجام چهار عمل اصلی ریاضی(جمع، تفریق، ضرب و تقسیم) استفاده می شود و حتی می‌توان آن را برای محاسبه ریشه دوم و سوم اعداد نیز به کار برد. کارشناسان حوزه آموزش از جمله مزایای یادگیری چرتکه را توسعه و استفاده از تمام مغز، بهبود سرعت و دقت، بهبود حافظه، ارتقای خلاقیت و تمرکز، بهبود اعتماد به نفس، قادر ساختن دانش آموزان به حل مسائل ریاضی در زمان کوتاه و بهبود قدرت تخیل افراد به ویژه در کودکان و نوجوانان می‌دانند.