یک نماینده مجلس گفت: با توجه به فضای سیاسی موجود و با توجه به اصراری هم که برای این ثبت نام زودهنگام وجود دارد، من پیشبینی‌‌ام این است یک انتخابات کم رمق و با مشارکتی حتی پایین‌تر از دوره قبلی اتفاق بیفتد.

غلامرضا نوری قزلجه در گفت وگو با ایلنا درباره حذف انتخابات تناسبی در تهران با رأی نمایندگان در صحن مجلس اظهار کرد: اسمش با اصلش فرق می‌کند؛ اسمش حذف تناسبی شدن انتخابات در تهران است ولی عملاً در حقیقت ثبت نام انتخابات است و از حدود ۲ هفته دیگر آغاز می‌شود و واقعیت مطلب این است.

وی افزود: هفته قبل عدم برگزاری انتخابات تناسبی در تهران رای‌گیری شد و در  مجلس رای نیاورد اما این هفته رای‌گیری شد و رای بسیار بالایی آورد و این از عجایب روزگار است.

به گفته این نماینده مجلس، اصرار برای تناسبی برگزار شدن یک بحث است، اما اینکه هفته گذشته رأی نیاورد و برخلاف آیین‌نامه مجدداً به رأی گذاشته می‌شود و این دفعه رأی می‌آورد، جای تعجب دارد!

وی در خصوص این‌که بیان می‌شود با قانون مذکور پروسه انتخابات با چالش‌هایی روبرو است و همین امر باعث می‌شود شاید آن استقبالی که مورد نظر است، صورت نگیرد گفت: قطعاً برای یک انتخابات رقابتی و مشارکتی غیرمفید است و احتمالاً هم مانع خواهد بود. با توجه به فضای سیاسی موجود و با توجه به اصراری هم که برای این ثبت‌نام زودهنگام وجود دارد، من پیش بینی‌‌ام یک انتخابات کم‌رمق است.

نماینده بستان‌آباد در مجلس درباره این‌که انتقاد می‌شود اصلاحات صورت گرفته خود مانعی برای ورود افراد است و شاید آن اسامی که انتظار می‌رود در این دوره از انتخابات ثبت نام کنند دیگر با توجه به شرایط ثبت‌نام نکنند، گفت: به نظر می‌آید به این سمت نمی‌رویم که برای مصلحت سیاسی کشور و اینکه ما فضایی درست کنیم که همه جریان‌های سیاسی کشور بتوانند نامزدها و حتی نمایندگانی در مجلس داشته باشند؛ در این شرایط مشارکت مردم پایین می‌آید و تعلق خاطر و احساس مسئولیت‌شان در توسعه کشور لطمه خواهد خورد.