حدود ۷۰ کارگر شاغل در مجموعه شهرداری رودبار هنوز موفق به دریافت مطالبات قدیمی سال ۱۴۰۰ خود از پیمانکار نشده‌اند.

یکی از این کارگران شهرداری رودبار در تماس با ایلنا گفت: حدود ۷۰ کارگر مجموعه شهرداری رودبار که تحت مسئولیت شرکت‌های پیمانکاری در شهرداری مشغول به کار هستند در سال ۱۴۰۰، هر ماه مطالبات مزدی خود را به صورت علی‌الحساب دریافت کرده و مجموع مطالبات آنها از پیمانکار در این سال به حدود ۵ ماه می‌رسد.

وی گفت: از بدو شروع به کار هر ماه مطالبات خود را با تاخیر دریافت می‌کنیم. در سال ۱۴۰۰ شرایط مالی شهرداری به گونه‌ای بود که پیمانکار امکان وصول صورت وضعیت‌های مالی خود را از شهرداری نداشت به همین دلیل در طول ۱۲ ماه از سال ۱۴۰۰ هر ماه مبالغ کمی را به عنوان علی‌الحساب از کارفرما دریافت کرده‌ایم. وضع موجود شرایط زندگی را برایمان سخت کرده به همین دلیل شماری از کارگران برای وصول این طلب قدیمی از پیمانکار وقت شکایت کرده‌اند اما پیمانکار با انکار ماجرا، راضی به پرداخت طلب کارگران نیست.

او با اشاره به میانگین ۱۰ تا ۱۵ ساله سابقه کاری خود و همکارانش در شهرداری رودبار گفت: میزان دریافتی یک کارگر با روزی ۸ تا ۱۲ ساعت کار با سه حق اولاد، ۹ میلیون و ۳۰۰هزار تومان است. این مبلغ دریافتی به نسبت سایر همکاران قرارداد مستقیم و رسمی حداقل ۴ تا ۵ میلیون کمتر است.

وی با بیان اینکه کارگران شهرداری رودبار فاقد قرارداد کار، فیش حقوقی و امکانات و حتی لباس و کفش مناسب کار هستند، گفت: در گذشته کارگران شهرداری رودبار بدون حضور پیمانکاران به صورت رسمی یا قرارداد مستقیم مشغول کار بودند و امکاناتی که در اختیار کارگران بود قابل مقایسه با شرایط کار امروز ما کارگران پیمانکاری نیست. آنها از امکانات رفاهی و مزدی خوبی بهره می‌بردند و هزینه اضافه‌کاری‌های آنها نیز به موقع پرداخت می‌شد.

این کارگر شهرداری گفت: از حداقل‌های مزدی محروم هستیم و مسئولان شهری به مشکلات‌مان که در نتیجه حضور پیمانکاران مختلف ایجاد می‌شود، اعتنایی نمی‌کنند.