وداع با پرچمدار!

اولین ضربه بزرگ و غیرمنتظره به کاروان ایران، حذف سریع پرچم‌دار ایران از بازی‌های آسیایی بود. ناهید کیانی که این اواخر توانسته بود طلاهای زیادی دشت کند و حتی نفر اول دنیا شده بود، خیلی زود از بازی‌های آسیایی کنار رفت اما تکواندوکار دیگری جور او را کشید و توانست یک نقره در روز سوم بازی‌ها برای کاروان ایران به دست بیاورد. بازی‌های آسیایی همچنان ادامه دارد و بعد از نخستین طلای کاروان که توسط تیم ملی والیبال به دست آمد، همه در انتظار شروع رشته‌هایی مثل کشتی هستند تا ایران در جدول طلاها نیز حرفی برای گفتن داشته باشد.

نگار رشیدی 

تکواندو، زور تایلند بیشتر بود: یکی از امیدهای بسیار جدی ایران برای رسیدن به مدال طلا در روز سوم بازی‌های آسیایی، به ورزش تکواندو دوخته شده بود. با این حال دست تکواندوکارهای ایرانی در این روز هم به مدال طلا نرسید. اتفاق شوکه‌کننده این رقابت‌ها برای ایران، شکست زودهنگام ناهید کیانی در همان مسابقه اول بود. کیانی در نبرد اول روبه‌روی حریفی از تایلند بازنده شد و شانس رسیدن به مدال را به همین سادگی از دست داد. کیانی که در رقابت‌های جهانی تکواندو به مدال طلا رسیده بود و یکی از امیدهای ایران برای المپیک به شمار می‌رفت، آمادگی زیادی در این رقابت‌ها نداشت. شاید هم سپردن پرچم کاروان به او، فشار زیادی روی شانه‌های این ورزشکار گذاشته بود. برخلاف کیانی، علیرضا حسین‌پور شروع خوبی در این رقابت‌ها داشت. او ابتدا نماینده اندونزی را برد و سپس توانست به نماینده پاکستان نیز غلبه کند. او در یک‌چهارم نهایی کار بسیار سختی مقابل حریفی از کره‌جنوبی داشت اما در این بازی هم به برتری رسید تا با رفتن به نیمه‌نهایی، مدالش را قطعی کند. علیرضا در نیمه‌نهایی هم به برتری رسید و تبدیل به دومین تکواندوکار فینالیست ایران در این رقابت‌ها شد اما روبه‌روی رقیب تایلندی نتیجه را واگذار کرد و در نهایت دومین نقره تکواندو را برای کاروان ایران به دست آورد. تکواندو ایران در روز سه‌شنبه، یک نماینده دیگر به اسم نرگس میرنوراللهی هم داشت که در همان بازی اول با یک قرعه سخت با حریف کره‌ای روبه‌رو شد و بازی را واگذار کرد.

ناکام در کسب مدال: تیم دو نفره میکس تفنگ بادی نیز امیدواری زیادی به کسب مدال در روز سوم داشت اما این تیم که با امیرمحمد نکونام و شرمینه چهل‌امیرانی تشکیل شده بود، با فاصله نسبتا کمی مدال برنز را از دست داد و روی سکوی پنجم این رقابت‌ها قرار گرفت. چهل‌امیرانی از ورزشکارانی است که توانسته سهمیه رقابت‌های المپیک را برای ورزش ایران به دست بیاورد. با این حال او شروعی درخشان در بازی‌های آسیایی نداشته است.

مصدومیت در بدترین زمان: آسیب دیدن مینا پناهی در تالو، خبر بدی برای ووشوی ایران بود و موجب کنار رفتن این ورزشکار از رقابت‌ها شد. هانیه رجبی و شاهین بنی‌طالبی نیز با وجود اجرای فرم، طعم شکست را چشیدند و موفق نشدند به جدول فینالیست‌ها راه پیدا کنند تا فعلا دست ووشو از تصاحب مدال در آسیا خالی باشد.

پیروزی برای پسران دمیر: تیم ملی بسکتبال ایران که اصلا عملکرد خوبی در جام جهانی نداشت و یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های این جام بود، حالا با انگیزه‌های زیادی خودش را به رقابت‌های بازی‌های آسیایی رسانده است. ایران که ستاره‌هایی مثل ارسلان کاظمی و سجاد مشایخی را در اختیار داشت، در اولین نبرد برابر امارات قرار گرفت و موفق شد این تیم را با نتیجه 81 بر 57 شکست بدهد. طبیعی به نظر می‌رسید که بسکتبال امارات روبه‌روی تیمی مثل ایران، حرف زیادی برای گفتن نداشته باشد. در این گروه، ایران دو روز دیگر با عربستان و دو روز بعد از آن، با قزاقستان مسابقه خواهد داد. تیم‌های اول هر گروه مستقیما راهی رقابت‌های یک‌چهارم نهایی می‌شوند و تیم‌های دوم و سوم برای رسیدن به یک‌چهارم، یک مسابقه بیشتر انجام می‌دهند. تیم ملی بسکتبال سه نفره ایران نیز دومین بازی‌اش در هانگژو را با برد پشت سر گذاشت. آنها که در اولین نبرد به کره جنوبی باخته بودند، این بار بهتر ظاهر شدند و در یک نبرد بی‌دردسر به مالدیو غلبه کردند.

حذف تلخ یک ستاره: حذف دانیال شه‌بخش در همان دور اول رقابت‌های بوکس بازی‌های آسیایی، اتفاق تلخی بود. دانیال شناخته‌شده‌ترین عضو این روزهای تیم ملی بوکس ایران است. او در اولین دور روبه‌روی حریفی از چین قرار گرفت و شکست خورد. هرچند که خودش باور داشت نمایش بهتری ارائه کرده و چینی بودن حریف، موجب حذفش از این رقابت‌ها شده است. برخلاف او، ایمان رمضان‌پور با شکست دادن حریف کره‌ای، راهی مرحله بعدی رقابت‌ها شد.

والیبال ساحلی، هنوز شانس داریم: تیم ب والیبال ساحلی ایران که با رسیدن به جمع چهار تیم برتر بازی‌های آسیایی شگفتی‌ساز شده بود، در نیمه‌نهایی روبه‌روی تیم اول چین شکست خورد. ایران نتیجه هر دو ست متوالی را به حریف واگذار کرد. این تیم اما هنوز در رده‌بندی، شانس رسیدن به برنز را دارد.