رئیس فراکسیون مستقلین مجلس یازدهم احتمال معرفی کاندیدا برای ریاست مجلس از سوی مستقلین مجلس دوازدهم را منتفی نمی‌داند اما تاکید دارد برنامه‌ریزی اصلی برای نایب رئیسی و دیگر ارکان هیات رئیسه مجلس است.

غلامرضا نوری‌قزلجه، در گفتگویی با خبرآنلاین، درباره رایزنی‌های این فراکسیون با کاندیدای ریاست مجلس گفت: «یک زمانی این رایزنی‌ها از طرف فراکسیون ماموریت داده شده و به صورت رسمی صورت می‌گیرد، اما یک زمانی هم ما در مجلس حضور داریم، با همکاران و دوستان خود مذاکره می‌کنیم.»

این چهره مستقل مجلس تاکید کرد: «طبیعتا عدد بالای مستقلان، میانه‌روهای اصولگرایان و اصلاح‌طلبان ایجاب می‌کند که هر کاندیدای ریاست مجلس برای تعامل با این جمع تلاش کند، این مسئله بدیهی و روشنی است.»

وی تصریح کرد: هدف و اولویت ما نیز تأمین منافع ملی، مطالبات مردم و حل مشکلات کشور به ویژه در حوزه اقتصادی و معیشتی است که همه برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌ها منجر به تصمیم درست و کارآمد در جهت حل مشکل مردم و جامعه شود. این کار روند سیاسی خودش را طی می‌کند و منتظر هستیم ببینیم که جریانات دیگر چه واکنش و پیشنهادهایی دارند.

نوری قزلجه درباره تدارک فراکسیون برای معرفی نواب رئیس نیز گفت: قطعا فراکسیون ما در  نایب‌رئیسی کاندیدا خواهد داشت اما فراکسیون کاندیداها را تعیین خواهد کرد. در حوزه نایب رئیسی و بقیه پست‌های هیأت رئیسه ورود خواهیم داشت و تمام تصمیمات توسط عموم اعضا گرفته خواهد شد.

وی ادامه داد: هدف‌گذاری ما، تلاش برای حل و کارآمدی مسائل کشور است و در کنار آن علاقه‌مند هستیم که در هیأت رئیسه، در کمیسیون‌ها و در بخش‌های مختلف نظارتی نقش خود را 

ایفا کنیم.