یک اقتصاددان، گفت: رشد ناچیز سرمایه‌گذاری ثابت ناشی از فقدان سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، وجود ریسک‌های ترکیبی، تحریم‌های بین‌المللی، بی‌ثباتی اقتصادی و ارزی و تورم مستمر دو رقمی بالا نه تنها دولت را در رفع ناترازی‌های بحران‌زای موجود ناتوان ساخته، بلکه دستیابی به رشد اقتصادی 8 درصد را به یک توهم یا رویای دست نیافتنی بدل کرده است.

محمود جامساز در گفت‌وگو با رکنا ادامه داد: مقایسه کنید روند حجم سرمایه‌گذاری خارجی در کشور را با نیاز صدها میلیارد دلاری دولت بویژه در زمینه دستیابی به رشد 8 درصدی که بنا به گفته  رئیس‌جمهور 200 میلیارد دلار نیاز است، یا برای توسعه و بازسازی نیروگاه‌ها که آن هم مستلزم صدها میلیارد دلار سرمایه‌گذاری است. وقتی به این ارقام  نگاه می‌کنید  به عمق سیاست‌های داخلی و خارجی نابخردانه و غیرعقلایی سیاستگذاران که بیش از هزار میلیارد دلار از منابع کشور را طی 20 سال گذشته فنا کردند، پی می‌برید.

به گفته وی، برای واژگون کردن اساس یک حکومت، هیچ وسیله‌ای ظریف‌تر و مطمئن‌تر از کاهش ارزش پول ملی نیست. ما با بسیار مصائب و چالش‌ها که در این گفتار نمی‌گنجد دست به گریبان هستیم، اما باز هم ادعا می‌کنیم که باید  برای کشورهای جهان‌ الگو باشیم.

جامساز، سهم ایران از تجارت جهانی را فقط 24 صدم درصد دانست و افزود: حجم سرمایه‌گذاری خارجی امارات 15 برابر ایران است! به گفته این اقتصاددان،ایران یک تریلیون تومان کسری بودجه دارد و ارزش پول ملی ایران در برابر دلار بیش از 8 هزار برابر کاهش یافته است.