دبیر انجمن شرکت‌های کشتیرانی درباره معافیت بندر چابهار از تحریم‌ها اظهار داشت: در مقطعی بندر چابهار صرفا برای علمیات حمل کالا به افغانستان آن هم برای اقدامات بشردوستانه معاف از تحریم بود و اساسا اینکه سرمایه‌گذاری هندی‌ها در چابهار با تاخیر 22 ساله مواجه شد به دلیل تحریم‌ها بود و هیچ گونه مستندی درباره معافیت بندر چابهار از تحریم‌ها در دست نداریم. به گزارش ایلنا، مسعود پل‌مه درباره توافق میان ایران و هند نیز بیان کرد: در حال حاضر راه‌اندازی یک شرکت کشتیرانی مشترک و سرمایه‌گذاری مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و هند برای به وجود آوردن یک شرکت بین‌المللی با توجه به شرایط موجود تحریمی تقریبا شدنی نیست. البته موضوع مذاکرات بین‌المللی دو دولت ایران و هند متفاوت است اما الان مطالبات‌مان از هند را نمی‌توانیم به صورت دلار یا یورو اخذ کنیم، در این شرایط چگونه می‌توانیم وارد سرمایه‌گذاری مشترک و معامله دو طرفه شویم که قطعا کشور مقابل، در معرض تهدیدات تحریم و مشکلات خاص آن قرار می‌گیرد. او تصریح کرد که از طرف دیگر اساسا راه‌اندازی چنین شرکتی برای هند توجیه اقتصادی ندارد چراکه اولا این شرکت کشتیرانی خارج از ایران نمی‌تواند فعالیت نشانه‌دار داشته باشد و از سوی دیگر برای این حجم از تجارت بین دو طرف، مشکل تامین ناوگان نداریم که بین دو کشور بنگاه اقتصادی مشترک ایجاد شود.