عبدالناصر همتی، وزیر پیشنهادی وزارت امور اقتصاد و دارایی، در نشست کارآفرینان، با تشکر و قدردانی از توجه بخش خصوصی به اقتصاد کشور، گفت: شرایط اقتصادی کشور مطلوب نیست و اکنون در دوگانه مشکلات مربوط به تحریم و غیر تحریم قرار گرفته‌ایم. در حال حاضر اصل را باید بر شرایط تحریم بگذاریم و در این راستا برنامه ای برای توسعه کشور اجرا کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین، نوید ایزدپناه، مدیرعامل استیل البرز، در این جلسه تاکید کرد: متاسفانه در کشور با پدیده سرکوب نرخ بهره مواجه هستیم. بانک‌ها شرکت میزنند تا بتوانند به خودشان تسهیلات ارائه کنند. این مدل بانکداری قطعا هیچ توجهی به حوزه تولید و صنعت نمی کند و آن را رها می‌کند.

او افزود: وضعیت تعارض منافع در بانک‌ها وحشتناک است. زیست بوم بانکی کشور دچار اشکال اساسی و قابل توجهی است و باید با استقرار دولت جدید در این خصوص ، به ویژه درباره بانک‌ها به سرعت چاره‌اندیشی کرد. این کارآفرین تصریح کرد که قیمت گذاری دستوری سبب زمین خوردن بورس شده است. لطفا بورس ارزی ایجاد نمایید.

محمدرضا دیانی، رئیس هیئت مدیره مجمع کارافرینان ایران، هم در این نشست گفت: مشکل ما این است که همه می‌گویند و حتی به عنوان برنامه اعلام می‌کنند که دولت باید کوچک شود تا از این طریق هزینه‌ها کاهش یابد اما متاسفانه در هر دولت وضعیت به شکل دیگری رغم خورده است. ما بایستی تصمیمات سخت بگیریم. بایستی یکسری تغییر و تحول را در کشور رقم بزنیم. او تاکید کرد: ما کارآفرینان حاضر در جلسه به معنای واقعی خلاصه اقتصاد ایران هستیم. ما کارافرینان بخش خصوصی به دنبال منافع شخصی نیستیم. جناب همتی امروز به میدان بیایید و تصمیمات سخت بگیرید.

کارافرین گروه صنعتی انتخاب با اشاره به وضعیت بانک‌های کشور، بیان کرد: بانک‌های خصوصی را کنترل کنید. بانک‌های دولتی اکنون ناتوان شده‌اند. ما آماده‌ایم کمک کنیم تا شما تصمیمات سخت بگیرید و کشور را از بحران نجات دهید.

محمدرضا احسانفر، کارآفرین هلدینگ همگامان توسعه سیستان و بلوچستان، هم اظهار کرد: اقتصاد کشور حال خوشی ندارد. شرایط تامین مالی در کشور از ۲۳ درصد به ۴۰ درصد رسیده است. متاسفانه توازن منطقه‌ای در حوزه اقتصاد به نحوی نیست که از وضع موجود خارج شویم. متاسفانه شرایط اقتصاد و تولید در کشور هرروز بدتر می‌شود.

او اضافه کرد: جناب همتی آیا با وجود تحریم ها می توانیم مسیر مناسبی برای توسعه اقتصادی کشور متصور شویم؟ حتما باید به حذف قوانین مزاحم در مسیر تولید ثروت توجه بشود. درد بزرگ ما این است که حتی دولت قوانین را به درستی اجرا نمی‌کند. متاسفانه این روزها ما در شبکه بانکی و حوزه انرژی شاهد ناکارآمدی‌های بسیاری هستیم. در واقع ما زنجیره ای از ناکارآمدی‌ها را داریم و امیدواریم با حضور دولت جدید این وضعیت اصلاح شود.

در ادامه این نشست، حمید کشاورز، کارآفرین گروه صنعتی کروز، با تاکید براینکه اعتماد حاکمیت باید به بخش خصوصی افزایش یابد، گفت: کاری کنید که بخش خصوصی بزرگ بتواند نقش اصلی خود را در خلق ثروت کشور به دست آورد. ما در زنجیره تولید توان خرید بالا و تبدیل به کالای نهایی را داریم ، این فرصت را برای کارفرینان برای بزرگتر شدن ایجاد کنید تا هم مشکل اشتغال حل شود و هم ارز کشور از این طریق تامین شود.

حمید رضا غزنوی، دبیر کل مجمع کارافرینان ایران، خاطرنشان کرد: امروز کارآفرینان بزرگ کشور سرداران حوزه اقتصاد و تولید کشور هستند، بنابراین به آنان اعتماد کنید، مسیر را برایشان هموار سازید و اجازه دهید با ارتفاع بیشتری پرواز کنند، تک تک این افراد تعهد و وفاداری خودشان را در تامین کالا انهم در بدترین شرایط تحریم به کشور، مسئولان و مردم نشان داده‌اند و  امروز نوبت شما دولتمردان است به کارافرینان میدان دهید.