هفتمین مراسم صبح آفرینش مجمع کارآفرینان ایران با حضور محمد جواد آذری جهرمی، عضو شورای راهبردی انتقال دولت چهاردهم، و شماری از کارآفرینان و پیشران های اقتصادی عضو مجمع کارآفرینان برگزار شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، در این نشست، عضو هیات مدیره مجمع کارآفرینان ایران با اشاره به اینکه تحریم‌ها بلای جان کشور شده است، افزود: تمام تلاش دولتمردان باید این باشد که تحریم‌ها برداشته شود و بتوانند در جهت گشایش ال سی (اعتبار اسنادی) برای کارآفرینان قدمی بردارند.

ابراهیم عسگریان تاکید کرد که امروز تولیدکنندگان بخش خصوصی، بخش زیادی از ارز مورد نیاز کشور را تامین می کنند اما متاسفانه تولیدکنندگان داخلی مجبور هستند که کالای تولید شده را ۱۵ تا ۲۰ درصد ارزان‌تر به فروش برسانند.

او با بیان اینکه ما از دولت و دولتمردان انتظار برقراری روابط دوستانه با دیگر کشورهای دنیا را داریم، اشاره کرد: متاسفانه این روزها صنعت کشور به دلیل قطعی‌های مکرر برق و گاز آسیب‌های زیادی را متحمل می‌شود. برخی از صنایع با تعطیلی دو روزه مجموعه خود مواجه هستند این درحالی است که باید مالیات و دستمزد و... را پرداخت کنند. لذا باید درهای کشور به روی ایرانیان خارج از کشور باز شود.

محمدرضا انصاری، رئیس هیات‌مدیره شرکت کیسون و نایب رئیس سابق اتاق ایران، نیز در ادامه این جلسه  با بیان اینکه مشکلات مشترک بسیاری وجود دارد که در میان همه کارآفرینان مشترک است، گفت: سه عامل توسعه در اختیار دولت است که اگر این سه عامل با یکدیگر ترکیب شود می‌تواند زمینه ساز توسعه کشور شود. عامل اول این است که کشور از یک ثروت عظیم نیروی انسانی برخوردار است. دوم؛ نقدینگی سرگردان مخربی است که در کشور وجود دارد. ولی این نقدینگی می‌تواند مفید واقع شود و عامل سوم؛ مقبولیت نسبی دولت است. اگر در بین دولتمردان هنر ترکیب این ۳ عامل وجود داشته باشد می توان در جهت توسعه قدم برداشت.

او تصریح کرد که وزارتخانه‌های کشور بار سنگینی را متحمل شده اند و نیاز است که این وزارتخانه‌ها سبک شوند و شرکت‌های دولتی باید واگذار شوند.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه کشور همیشه نسبت به سرمایه واقعی خود که مردم است، غافل شده است، گفت: سرمایه واقعی مردم هستند نه نفت. امیدواریم دولت این غفلت را برطرف کند تا به تبع آن موضوع حمایت از تولید، بخش خصوصی و...  رخ دهد.

حسین مهری، نماینده شرکت سولیکو کاله، نیز با بیان اینکه مسیر ما در کشور به بیراهه رفته است، افزود: سال گذشته تراز تجارت ما ۲۰ میلیارد یورو منفی بوده است. از ۱۵ اسفند تمام ثبت سفارش ها مسدود شده است تا تقاضا را سرکوب و قیمت دلار را کنترل بکنند.

همچنین محمد‌مهدی کامکار، کارافرین، با بیان اینکه بدنه دولت را انقدر بزرگ نکنید، خاطرنشان کرد: بزرگ شدن بدنه دولت فاجعه است. بیمارستان‌های ما امروز ورشکسته است و طبعا در کنار آن صنایع وابسته به آن مانند صنعت دارو، تجهیزات و... ورشکسته است. بیماران امروز پشت درب‌های بیمارستان‌های دولتی صف کشیده‌اند.