مرکز پژوهش‌های مجلس در تازه‌ترین گزارش خود، آمارهای پایش بخش حقیقی اقتصاد در بخش صنعت را منتشر کرده است. بر اساس این آمارها، رشد ماهانه تولید و فروش در سه صنعت «چوب و کاغذ»، «مواد غذایی و آشامیدنی (به جز قند و شکر) » و «ماشین‌آلات و تجهیزات» کمترین سطح را داشته است.

به گزارش اکوایران، بررسی آمارهای پایش بخش حقیقی اقتصاد در بخش صنعت در خردادماه امسال نشان می‌دهد رشد ماهانه تولید در بخش معدن به ۹.۸ درصد و در بخش صنعت به منفی ۴.۲ درصد رسیده است.

آمارهای رشد ماهانه تولید در اجزای بخش صنعت نیز حاکی از آن است که دو بخش «خودرو و قطعات»‌ و «شیمیایی (به جز دارو) » بیشترین سطح رشد ماهانه بخش صنعت در خرداد را داشته‌اند. طبق این آمارها، رشد ماهانه خرداد در صنعت خودرو معادل ۸.۷ درصد و رشد ماهانه تولید خرداد در صنعت محصولات شیمیایی معادل ۳.۹ درصد بود.

در سمت دیگر، سه بخش «چوب و کاغذ»، «مواد غذایی و آشامیدنی (به جز قند و شکر) » و «ماشین‌آلات و تجهیزات» قرار گرفته که کمترین میزان رشد ماهانه تولید در خردادماه ۱۴۰۳ را تجربه کرده‌اند. بر اساس این ارزیابی، رشد ماهانه تولید در این ماه در صنعت چوب و کاغذ معادل منفی ۱۵.۳ درصد بود. صنعت مواد غذایی نیز رشد ماهانه معادل منفی ۱۱ درصدی را در خردادماه تجربه کرده است. ماشین‌آلات و تجهیزات نیز یکی از کمترین رشد‌های خردادماه را داشته و تولیدات این بخش ۱۰.۶ درصد نسبت به اردیبهشت‌ماه کاهش پیدا کرده است.

این سه صنعت علاوه ‌بر این که کمترین رشد ماهانه تولید را در خردادماه به ثبت رسانده بودند؛پ، کمترین رشد ماهانه فروش را نیز در این ماه ثبت کردند. طبق آخرین آمارها رشد ماهانه فروش خرداد در صنعت چوب معادل منفی ۲۲.۵ درصد و در صنعت ماشین‌آلات معادل منفی ۲۰.۶ درصد بود. صنعت مواد غذایی نیز یکی از کمترین رشد‌ها را تجربه کرده که باعث شده میزان فروش این صنعت در خرداد امسال نسبت به اردیبهشت ۱۰.۹ درصد افت داشته باشد.