جمعی از اقتصاددانان کشور در حمایت از مسعود پزشکیان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری بیانیه‌ای منتشر کردند.

به گزارش ایلنا، در این بیانیه آمده است: اگر مشکلات و چالش‌های امروز ناشی از انتخاب‌های جمعی گذشته است، برون‌رفت و حل این چالش‌ها نیز نیازمند انتخاب‌های جمعی هوشمندانه و عاقلانه است.

به گفته این اقتصاددانان، تورم فزاینده، بیکاری گسترده به‌ویژه میان جوانان عزیز تحصیل‌کرده، افزایش جمعیت زیر خط فقر، کاهش ارزش پول، هزینه‌ کمرشکن مسکن، انواع تبعیض‌ها و نابرابری‌ها، فرار سرمایه‌ها، مهاجرت نخبگان، و در نهایت افت شدید رشد اقتصادی امروز و فردای کشور را تیره‌ کرده و این مصائب مردم را خسته و یأس را جایگزین امید ساخته است. تشکیل دولتی با اهداف روشن توسعه‌ای و ملتزم به بهبود وضعیت زندگی مردم می‌تواند به تدریج گره از مشکلات کشور بگشاید.

در بیانیه حمایتی 140 اقتصاددان از پزشکیان، با اشاره به اینکه پایبندی به مجموعه‌ای از اصول اقتصادی شرط لازم برای تحقق آینده‌ی متفاوت است؛ سوابق اجرایی و رویکرد دکتر مسعود پزشکیان نشانی از باورمندی به اصول «حاکمیت قانون»، «خروج از انزوا و تعامل با جهان»، «انضباط پولی، ارزی و بودجه‌ای دولت» و «بهبود محیط کسب‌وکار»، تلقی شده است. «رقابت»، «مبارزه با فسا»، «حمایت اجتماعی کارآمد و پایدار»، «شفافیت و پاسخگویی»و «توانمندسازی نظام دیوان‌سالاری کشور و شایسته‌سالاری»؛‌ از دیگر اصولی است که به باور اقتصاددانان امضاکننده بیانیه، سوابق اجرایی و رویکرد مسعود پزشکیان، از پایبندی به آنها حکایت دارد. 

به اعتقاد این اقتصاددانان، در صورت نادیده انگاشتن هر یک از اصول نه‌گانه فوق، وعده‌ی بهروزی و بهبود معیشت مردم توهمی بیش نخواهد بود. در فقدان این اصول خصوصی‌سازی تبدیل به خصولتی‌سازی، حمایت از صنایع داخلی منجر به توزیع رانت نامولد، تزریق تسهیلات و بودجه‌ی انبساطی موجب افزایش حجم پول و تورم، چابکسازی و جوان‌سازی مقارن با ناتوان‌سازی، و مقرراتزدایی منتهی به سلطه‌ انحصار بر زندگی مردم می‌شود.  

امضاکنندگان این بیانیه ازجمله محسن رنانی، مرتضی عزتی، کامران ندری، ولی‌الله سیف، بایزید مردوخی، فرهاد نیلی، حسین عبده تبریزی و... از هموطنان دعوت کرده‌اند تا با مشارکت در انتخابات، فرصت جدیدی برای ایران عزیز خلق کنند.

در پایان این بیانیه نیز آمده است: برای تحقق اصول فوق و رقم زدن دوران تازه برای ایران عزیز در انتخابات شرکت کنیم.