رئیس اتاق بازرگانی تهران با انتشار متنی در فضای مجازی بار دیگر به مصوبه جدید مربوط به ثبت سفارش‌ها ایراد وارد دانست و آن را برآمده از تصمیم ناپخته عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، محمود نجفی‌عرب نوشت: ایران در سال ۱۴۰۳ روزهای غریبی را پشت سر می‌گذارد. سه ماه بیشتر از سال نگذشته ولی سیر حوادث چنان شتابان و پر اتفاق است که تقویم از رخدادها عقب‌مانده است. از هفته گذشته هم کشور عملاً وارد فاز تحولات انتخاباتی شده و تقریباً فضای سیاسی کشور به‌غیراز ثبت‌نام کاندیداها و اظهارنظرهای آنان به هیچ موضوع دیگری واکنش نشان نمی‌دهد.

او افزود: اقتصاد ایران گرفتار انواع ناترازی‌هاست. در این موقعیت صرف انرژی برای اظهارنظرهای سیاسی، عامه‌پسند و تهیج‌کننده بی‌ثمر است. مردم هم به این آگاهی کامل دست پیداکرده‌اند که مسئله امروز ایران نه سیاست به معنای عام آن است و نه جدل‌های جناحی. اقتصاد در معنای کلان یعنی موقعیت صنعت، تجارت، کشاورزی و خرد به معنای معیشت و اشتغال، اصل و دیگر حرف‌ها فرع است.

این عضو اتاق بازرگانی یادآور شد: اظهارنظرهایی که چهار سال یا هشت سال قبل شورانگیز و برای مردم جذاب بود، حالا دیگر حرف‌های وقت‌گیر است. حداقل آنکه در بزنگاه انتخابات امیدوارم که کاندیداهای گرامی با اظهارنظرهای خود به وضعیت نگران اقتصاد ملی، آسیب بیشتری وارد نکنند و هرچه به‌عنوان نقد بیان می‌کنند، برآمده از خاستگاه کارشناسی باشد.

نجفی‌عرب تصریح کرد: جهت اطلاع همگی آن‌ها اینکه در همین روزهای پرسروصدا، مصوبه‌ای جدید موجب اخلال جدی در ثبت‌سفارش‌ها شده است. طی نامه‌ای به وزیر صنعت موضوع را به اطلاع ایشان رسانده و امیدواریم که گشایشی حاصل شود؛ ولی واقعیت اقتصاد ملی همین‌هاست. اینکه برخلاف اصول قانونی و بدون مشورت با بخش خصوصی، ناگهان تصمیمی ناپخته در مورد ثبت سفارش‌ها گرفته می‌شود که جامعه اقتصادی را گرفتار می‌کند. مسئله اقتصاد ایران همین‌ نوع رفتارهاست. نمونه دیگر هم همان تعطیلات آخر هفته است که از یک بحث تخصصی به موضوعی پیچیده تبدیل شد و عاقبت هم با تعطیلی شنبه‌ها موافقت نشد. وی در نهایت ابراز امیدواری کرد که در هیاهوی مسائل انتخاباتی رسیدگی به امور مردم فراموش نشود.