با توجه به پیش رو بودن انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران، انتظار می‌رود که بازار‌های مالی کشورمان تحت تأثیر عوامل متعددی قرار بگیرند. همچنین، تغییرات در فضای سیاسی آمریکا که به ایران مرتبط است، نیز ممکن است اثراتی بر بازار‌های مالی ایران داشته باشد. از آنجایی که اولین مناظره انتخاباتی در آمریکا قبل از انتخابات ریاست جمهوری ایران برگزار می‌شود، باید منتظر دیدگاه‌ها و بیانیه‌های کاندیدا‌ها نسبت به سیاست‌های خارجی و ایران باشیم.

به گزارش اقتصاد24، بهای دلار که تا پیش از وقوع این حادثه در بازار آزاد تا ۵۷ هزار و ۵۰۰ تومان هم کاهش یافته بود، پس از انتشار اخبار مرتبط با سقوط بالگرد حامل رئیس جمهوری با افزایش مواجه شد و حتی در ساعات تعطیلی بازار ارز، در کانال‌های تلگرامی تا ۶۲ هزار تومان هم بالا رفت. پس از این افزایش نه بانک مرکزی، واکنشی نشان داد و نه مردم نسبت به خرید ارز اقدام کردند، چراکه بار حادثه رخ داده و واکنش‌های گسترده در خصوص چرایی این اتفاق و دیگر شائبه‌ها، اساسا فرصتی برای تحلیل بازار ارز و اقدام به خرید دلار را به مردم نداد. به این ترتیب، این افزایش ساختگی بازار بی‌نتیجه ماند و نرخ دلار کاهش یافت. البته حال و پس از گذشت حدود یک هفته کمی از هیجانات این بازار کاسته شده، اما هنوز به نرخ پیش از این اتفاق (۵۷ هزار تومان) باز نگشته و نرخ فعلی آن ۵۹ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار آزاد است.

در بازار سهام، به دلیل شرایط ناگهانی در معاملات، دامنه‌ نوسانات مثبت و منفی به‌ترتیب ۲ و ۴ درصد کاهش یافت. این وضعیت منجر به افت همزمان هر سه نماینده اصلی بازار شد و باعث کاهش ارتفاع شاخص کل بورس تهران به‌مدت چهار هفته متوالی شد. ابهامات موجود، به‌عنوان بزرگترین دشمن هر بازار، باعث وضعیت نامطمئن و ناپیش‌بینی در بازار سهام شده و این وضعیت ممکن است ادامه یابد. در مقابل، در دو ماه اول سال، بازار سرمایه روز‌های پرفعالیت و نوسانات را تجربه کرد، به‌طوری‌که در پایان معاملات دومین روز هفته، شاخص کل بورس تهران به سطحی بالغ بر دو میلیون و ۱۰۶ هزار و ۴۸۵ واحد رسید. در این زمان، تعداد نماد‌های بازار با ۵۱ نماد مثبت و ۷۳۵ نماد منفی، نشان‌دهنده‌ی غالب بودن نماد‌های بازار قرمز بود.