عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با طرح این سوال که چطور خودرو وارد کشور می‌شود، اما ترخیص نمی‌شود؟ عنوان کرد: دیگر در اینجا نمی‌توان گفت که مشکل ارز داریم چراکه ارز وجود داشته که با آن خودرو خریداری شده و وارد گمرکات کشور شده است.

عبدالناصر درخشان در گفت‌وگو با اقتصاد24، با اشاره به ادعاهای وزیر صمت، اظهار کرد: وزیر صمت بیان کرده که ۵۰ هزار خودرو در گمرکات کشور وارد شده و ۱۳۰ هزار خودرو هم ثبت سفارش شده است؛ در واقع یعنی یک پروسه‌ای آغاز شده است و زمانی که سرمایه‌گذار می‌تواند بخش خصوصی یا خود دولت باشد، وقتی هزینه می‌کند و خودرو وارد گمرکات کشور می‌کند، این یعنی برای آن پول هزینه شده است. به عبارتی یعنی از قبل برنامه‌ای برای انجام این کار وجود داشته است.

او تصریح کرد که از این مبحث این‌طور می‌توان نتیجه گرفت که گویا ما یک سیستم یکپارچه یا نت ورک نداریم که همه ارکان دولت به همدیگر متصل باشند و این یک ضعف بزرگ است و اگر مشکل، گمرک، وزات اقتصاد یا دارایی یا هر کجا دیگر باشد، به هر روی، مشکل بزرگی است که بایستی برطرف شود.

نماینده ایرانشهر یادآور شد: هدف مجلس از تصویب آزاد شدن واردات خودور این بوده که پس از وارد شدن خودرو به کشور، کیفیت خودرو‌های داخلی ارتقاء پیدا کند و یک بازار رقابتی برای خودروساز‌های داخلی ایجاد شود و وقتی خودروسازان داخلی ببینند که خودرو‌های با کیفیت‌تر خارجی با مدل‌های بالاتر و مصرف سوخت کمتر در داخل کشور تردد می‌کنند، تمام تلاش خود را خواهند کرد تا خود را با آن‌ها هماهنگ کنند. درخشان تاکید کرد: در حال حاضر از نگاه خودروساز داخلی، کیفیت خودرو آن چیزی است که آن‌ها تعریف می‌کنند، در حالی که در دنیای امروز کیفیت خودرو آن چیزی نیست که کارخانه‌دار یا بنگاه‌دار تعریف می‌کند و کیفیت آن است که مشتری تعریف می‌کند؛ به عبارتی کیفیت خوب را مصرف‌کننده تایید می‌کند و کالایی که امروز دست مصرف‌کنندگان ما قرار دارد، آن کیفیت را ندارد.