یک مقام سابق مطرح کرد: گردش مالی فیلترشکنها برابر با یک اپراتور ایرانی
به گفته رئیس پیشین هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانهای استان تهران هزینه پرداختشده برای فیلترشکن گاه بیشتر از هزینهای است که برای استفاده از اینترنت به اپراتورها پرداخته میشود. همچنین، گردش مالی این کسبوکار به اندازه گردش مالی یک اپراتور اینترنت است. به گزارش ایلنا، حسین اسلامی درباره عوامل تاثیرگذار بر قیمت فیلترشکن توضیح داد: قیمت این سرویس را سختی دسترسی به آن مدیریت میکند؛ وقتی دسترسی به فیلترشکن سخت میشود در شرایطی که بخشی از جامعه در فضاهای فیلترشده از قبیل اینستاگرام، تلگرام و توییتر کسبوکار خود را به طور مستقیم و غیرمستقیم پیش میبرند، ناچار به پرداخت هزینه فیلترشکن هر قدر هم بالا هستند زیرا در غیر این صورت با از بین رفتن کسبوکار خود مواجه میشوند و اینجا دیگر عرضه و تقاضا در قالب یک رفتار اقتصادی مطرح نیست.
دیدگاه تان را بنویسید