دبیر انجمن صنایع نساجی با بیان اینکه هم اکنون ۶۸۰ میلیون دلار پارچه وارد کشور می‌کنیم، گفت: اگر دولت از واحدهای بافندگی حمایت کند می‌توانیم از ارزبری در بخش ریسندگی و رنگ جلوگیری کنیم.

شجاع‌الدین امامی رئوف در گفتگو با خبرگزاری مهر تصریح کرد: به عنوان نمونه ما سال‌های سال پنبه را از ازبکستان تأمین می‌کردیم. این کشور از سال‌ها قبل نسبت به سرمایه‌گذاری در حوزه ریسندگی ورود کرد به شکلی که پنبه را کامل به نخ تبدیل کرده و نخ را صادر و حتی پنبه وارد می‌کند تا ارزش افزوده صادر کند. همچنین با سرمایه‌گذاری‌هایی که انجام داده به دنبال این است که نخ را هم به پارچه تبدیل کند تا ارزش افزوده بالاتری داشته باشد. بنابراین ما دیگر نتوانستیم از ازبکستان پنبه وارد کنیم و این کشور ترجیح داد که نخ به ما صادر کند. این در حالیست که ما در کشور این برنامه‌ریزی را نداشتیم و نسبت به برنامه‌ریزی دیگران هم غفلت کردیم. او افزود: به هر حال مساله اختلاف در نظر گرفته نشده تعرفه‌ها باعث شد حجم زیادی نخ از ازبکستان به ایران وارد شود؛ بر همین اساس امسال ۸۰ میلیون دلار نخ از این کشور به ایران وارد شد در حالی که این رقم پارسال ۴۰ میلیون دلار و سال قبل تر از آن ۲۰ میلیون دلار بود. همین موضوع در مورد پارچه هم است و این روند در حال شکل گیری است و پیش بینی می‌شود در آینده‌ای نزدیک این پارچه تبدیل به پوشاک شده و وارد ایران شود. دبیر انجمن صنایع نساجی تاکید کرد: ازبکستان برنامه‌ریزی کرده و صنعت نساجی خود را توسعه داده است. این مسئله در پاکستان، کامبوج، هندوستان، ترکیه و... وجود دارد زیرا همه برنامه‌ریزی داشتند اما ما در ایران هنوز برنامه‌ریزی نداریم و برای صنعت نساجی هیچ جایگاهی دیده نشده است؛ به عنوان نمونه همه تشکل‌های صنعتی گلایه دارند که چرا به بخش صنعت در برنامه هفتم توسعه توجه خاصی نشده است.

امامی رئوف تعرفه‌های گمرکی را مشکل صنایع با وزارت صمت دانست و پیشنهاد داد ورود ماشین‌آلات برای این صنعت تسهیل شود. او با اشاره به لزوم حمایت دولت از صنعت نساجی در زمینه حل کردن سیاست رفع تعهد ارزی اعلام کرد: قابلیت 4 برابری افزایش صادرات  را داریم.