رئیس اتحادیه سوپرمارکتداران:
قدرت خرید مردم بیش از ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است
از ابتدای سال جاری با افزایش قیمت مواد غذایی و گرانیهای موجود در حوزه اقلام اساسی مردم ناچار شدهاند که میزان مصرف خود را کاهش بدهند یا حتی برخی از اقلام را از سر سفرههای خود حذف کنند.
به گزارش اقتصاد 24 رئیس اتحادیه سوپرمارکت و مواد پروتئینی اظهار کرد: البته باتوجه به گرانیهایی که در جامعه وجود دارد با کاهش قدرت خرید مردم در بحث مواد غذایی روبهرو بودیم. درصدی گرفته نشده است، اما به طور مثال اگر پارسال ۱۰ کارتن ماکارونی فروخته بودیم، امسال ۸ کارتن به فروش رفت. داود فکوری افزود: امسال قدرت خرید مردم نسبت به زمان مشابه سال گذشته، بیش از ۵۰ درصد کاهش داشته و همین موضوع وضعیت فعالان این بازار را دچار اختلال کرده است.
داود فکوری با اشاره به مالیاتها تاکید کرد: ضریب مالیاتی اصناف با حاشیه سود همخوانی ندارد. فکوری ادامه داد: چالش اصلی صنف ما مالیات و بهداشت است. درمورد مالیات که باتوجه به قوانین جدید مالیاتی مالیات ما بیشتر شده است و ضریب مالیاتی با حاشیه سود ما همخوانی ندارد یعنی ضریب مالیات ما در اداره دارایی ۱۰ و درمقابل حاشیه سود ما هم ۱۰ است که اینها همخوانی ندارد و ضرورت دارد اداره دارایی فکری به حال آن کند. به گفته او به دلیل تأمین نیاز مایحتاج روزانه مردم شاید حال و هوای فعالیت صنوف در این رسته شغلی نسبت به سایر شغلها خراب نباشد اما باید پذیرفت که با توجه به کاهش قدرت مالی اکثر مردم، خرید کالاهای ضروری کمتر شده است و همین باعث توقف و یا کُند شدن جبران سرمایه در بین فعالان در این بازار شده است.
رییس اتحادیه سوپرمارکت و مواد پروتئینی تصریح کرد: نمیتوان گفت امسال فعالان بازار سوپرمارکت و مواد پروتئینی در رکود کامل بودند؛ البته که رکود داشتیم، اما نسبی بوده و چون بیشتر در صنف ما کالاهای پر مصرف و مایحتاج روزانه مردم است نمیتوان اینگونه گفت که نسبت به مشاغل دیگر در رکود بودیم و مشکل حادی در این موضوع نداشتیم. فکوری افزود: درخصوص بهداشت هم باید بهداشت محیط بیشتر با شاغلان صنف ما تعامل داشته باشد تا آن طیف از واحدهای بدون پروانه بتوانند پروانهشان را دریافت کنند.
دیدگاه تان را بنویسید