رئیس اتاق بازرگانی ایران درباره دخالت حداکثری دولت در تصمیمات و برنامه‌های اتاق بازرگانی و نگرانی‌های ایجاد شده در این باره از سوی بخش خصوصی گفت: رهبری به صراحت درباره ضرورت بخش خصوصی و در راستای جلب اعتماد بخش خصوصی فرمایشاتی داشتند بعید می‌دانم رئیس‌جمهوری به عنوان حافظ بخش خصوصی چنین اجازه‌ای را بدهند و درباره دخالت دولت در اتاق بازرگانی نگرانی نداریم.

به گزارش ایلنا، حسین سلاح‌ورزی در نشست خبری دیروز اظهار داشت: افرادی علاقه نداشتند که بنده در کسوت ریاست اتاق بازرگانی حضور داشته باشم و سعی کردند چهره سیاسی از من بسازند که خدای نکرده در مقابل نظام و حاکمیت بوده باشم. اما دیدند که این روش‌ها نخ‌نما هستند و استراتژی را تغییر دادند تا از من چهره فاسدی بسازند.

وی با اشاره به برنامه‌های هیات رئیسه جدید در جهت بهبود وضعیت اقتصادی مردم اظهار داشت: قبل از انتخابات ٢٨ خرداد ماه اعضای هیات مدیره که اعلام نامزدی کرده بودند برنامه مدونی با تقسیم کار ملی و همکاری بخش خصوصی و دولت، برای عبور از شرایط اقتصادی فعلی انتشار کرده بودند که امروز درباره برخی از برنامه‌ها که در چند هفته گذشته اجرای آن در اتاق شروع شده و پیشرفتی در این زمینه‌ها داشتیم اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

مجمع گفت‌وگوهای منطقه‌ای ایجاد می‌شود

وی درباره اهمیت برنامه‌های دیپلماسی اقتصادی در اتاق بازرگانی اظهار داشت:  در حوزه دیپلماسی اقتصادی و در حوزه تجارت سعی کردیم برنامه‌ای از طریق اتاق تهیه و به اجرا برسد از این رو قرار براین است که دبیرخانه‌ای در اتاق ایجاد کنیم که همزمان با برنامه‌های دولت در این حوزه، مجمع گفت‌وگوهای منطقه‌ای ایجاد کنیم تا در تحقق اهداف همگرایی منطقه به دولت کمک کنیم.

رییس اتاق بازرگانی افزود: در این بخش از برنامه‌های مهم اتاق شناساسی مقررات و رویه‌های دستورالعمل مزاحم برای افزایش حجم مراودات تجاری با کشورهای همسایه بوده است که در این‌باره پیشنهادهایی به دولت ارسال کردیم‌.

وی گفت: اجرای طرح ملی کارورزی و ارتقای مهارت‌های شغلی جویندگان شغل از دیگر برنامه‌های اتاق بازرگانی بوده تا بتوان برای جمعیت سن کار مشاغل با کیفیت‌تری فراهم کرد.