رئیس اتاق اصناف تهران گفت: قیمت‌ نان در حال حاضر مانند بنزین واقعی نیست و 20 درصد قیمت نان را نرخ آرد تعیین می‌کند و به نظر می‌رسد اگر در دو سال آینده آرد رایگان به نانوا بدهند باز هم پخت نان توجیه اقتصادی نداشته باشد چراکه هزینه‌های سربار نانوایان بالا رفته است.

به گزارش ایلنا، علی توسطی نارضایتی مردم از اصناف را کمتر از یک درصد دانست و افزود: اصناف ۱۰۰ درصد مسئولیت اجتماعی را پذیرفتند در حالی که امروز برای  تحقیر افراد از لفظ کاسب استفاده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دولت میل به افزایش مالیات دارد، تصریح کرد:  مبهم بودن ضرایب مالیاتی مشکلاتی برای ما ایجاد کرده است و نمی‌دانیم بنا به شاخص‌های مالیات لوازم خانگی، لوازم یدکی، رستوران داران و تعمیرکاران این چنین در نظر گرفته است.

رئیس اتاق اصناف تهران در پاسخ به پرسش خبرنگار اقتصادی ایلنا که سهمیه آرد نانوایان کاهش پیدا کرده است آیا تلاشی برای برگرداندن سهیمه آرد نانوایان انجام دادید؟ و اینکه چرا نرخ‌نامه جدید به آنها نمی‌دهند؟ گفت: جشن خودکفایی تولید گندم را در سالن اجلاس سال‌ها پیش گرفتیم اما سال بعد به دلیل در پیش نگرفتن سیاست‌های درست نتوانستیم خودکفایی را ادامه بدهیم. یکسری محدویت‌ها برای افزایش قیمت نان وجود دارد به بهای احساسی بر تولید ۸ میلیون گندم متمرکز شدیم و با این اقدام منابع آبی را از بین بردیم.

 توسطی با انتقاد از سیاست‌های اشتباه وزارت کشاورزی در تولید گندم، افزود: قیمت‌ نان در حال حاضر مانند بنزین واقعی نیست و 20 درصد قیمت نان را نرخ آرد تعیین می‌کند  و به نظر می‌رسد اگر در دو سال آینده آرد رایگان به نانوا بدهند باز هم پخت نان توجیه اقتصادی نداشته باشد چراکه هزینه‌های سربار نانوایان بالا رفته است.