نزول دلار به کانال ۴۰ هزار تومان، شاخص بورس را دیروز با افت نسبتا سنگینی روبه‌رو کرد و سبب شد نماگرهای بازار سهام کاهش ارتفاع دهند. این کاهش تا حدی بود که ۸۴ درصد نمادهای امروز در طرف منفی نوسان معامله شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز، بررسی معاملات بازار سهام در روز شنبه، سناریوی دلاری بودن بازار سرمایه را برای بار دیگر تصدیق کرد. همین کورولیشن مثبت بورس و دلار سبب شد تا به دنبال کاهش ۳.۹۳ درصدی قیمت دلار در یک هفته گذشته، نقشه بازار سهام در روز گذشته قرمز شود.

به این ترتیب شاخص کل طی برآیند معاملات شنبه ۷۳ هزار و ۳۷۲ واحد معادل ۳.۲۱ درصد نزول کرد و به ارتفاع دو میلیون و ۲۱۵ هزار واحد رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات دیروز را ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون و ارزش معاملات را هفت هزار و ۶۲۶ میلیارد تومان نشان داد.

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از خروج سنگین سرمایه حقیقی‌ها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از خروج دو هزار و ۱۰۴ میلیارد تومانی پول از بورس می‌دهد.

البته تا حدودی این خروج سنگین پول در این محدوده حمایتی مشکوک به نظر می‌رسد و تاحدودی می‌توان آن را به خرید سهام توسط حقوقی‌های بازار ربط داد.