بازارهای صادراتی خرمای ایرانی در حال کوچک شدن است
اقتصاد آنلاین - دبیر انجمن ملی خرمای ایران معتقد است؛ هر چند محصولات مزیت دار ایرانی همواره در بازارهای خارجی مشتریان خود را داشته است اما، افزایش نرخ تورم بهگونهای است که دیگر نمیتوان آن را به واردکنندگان تحمیل کرد و باید آماده افت بیشتر صادرات با افزایش تورم باشیم.
مقداد تکلوزاده با اشاره به میزان تولید خرمای کشور در سالجاری، اظهار کرد: امسال نسبت به سال گذشته افزایش تولید خرما داشته ایم و میزان آن به یک میلیون و ۳۰۰هزار تن رسیده است.
وی ادامه داد: این افزایش تولید در حالی بوده است که در استانهای خرما خیر کشور مانند سیستان و بلوچستان و بوشهر بخشی از محصول تحتتاثیر سیل و بارندگیهای شدید و بیموقع از دست رفته است.
دیدگاه تان را بنویسید