رئیس سازمان ملی استاندارد ایران تاکید کرد که سلامت و ایمنی غذایی مردم مهمترین مسئله است و اجازه نخواهیم داد هیچ کالای غیراستانداردی به کشور وارد شود.

نیره پیروزبخت در حاشیه نشست ۱۶۷۰ اجلاسیه خوراک و فرآورده‌های کشاورزی که با حضور مهدی حجتی وزیر جهاد کشاورزی در محل سازمان ملی استاندارد ایران برگزار شد، اظهار کرد: دو سال قبل تفاهمنامه‌ای مدنظر قرار گرفت تا تدوین استانداردها و نظارت بر اجرای استانداردهای تدوین شده در خصوص محصولات کشاورزی اساسی بیش از پیش مدنظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: در خصوص خوراک انسان و دام، این‌که استانداردها در چه بخش‌هایی باید تغییر کند، به منزله سخت یا آسان شدن استانداردها نیست بلکه در راستای منطقی کردن استانداردهاست که باید با توجه به شرایط روز دنیا و کشور به آن توجه شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به مباحث مطرح شده در این جلسه خاطرنشان کرد: در مورد خوراک دام به ویژه در مورد ذرت و در بخش خوراک انسان به ویژه در مورد برنج مباحث مختلفی مطرح شد و تصور می‌کنم با تجدیدنظر، استانداردهای جدید مدنظر سازمان ملی استاندارد و وزارت جهاد کشاورزی به منظور کنترل و نظارت بیشتر محقق شود.