با توجه به اعلام استخراج سه بیت‌کوین در شرکت بورس، هنوز مشخص نیست منافع مادی این بیت‎کوین‌ها که ارزشی نزدیک به 162 هزار دلار برابر با 4 میلیارد و 539 میلیون دارد، متعلق به کیست.

به گزارش قرن‎نو، محسن علیزاده، عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس درباره کشف ماینر از ساختمان شرکت بورس اوراق بهادار تهران، گفته است: کشف تعدادی ماینر برای استخراج غیرمجاز رمزارز در شرکت بورس اوراق بهادار تهران ، بازار سرمایه را شوکه کرد؛ پس از بررسی‌های انجام گرفته مشخص شد که ماینر‌ها از خرداد 1399 به مدت چند ماه در بورس نصب و حدود 3 بیت‌کوین نیز استخراج شده است.

نکته مهم اینجاست که ریزش بازار سرمایه یا به عبارتی بزرگترین ریزش شاخص در تاریخ حیات این سازمان، از نیمه مرداد، درست یک ماه و نیم پس از اقدام بورس در خصوص نصب ماینرها اتفاق افتاده است. برخی ناظران این سؤال را مطرح می‌‎کنند که با توجه به اینکه هیات مدیره شرکت بورس در جریان نصب ماینرها بوده‎اند آیا چنین اقدامی نیز در ریزش یک میلیون واحدی بازار در چندین ماه موثر بوده است؟   بازار سرمایه از نیمه مرداد وارد فاز ریزشی شد و این روند بیش از 10 ماه تداوم یافت.

علیزاده با بیان اینکه ماینر‌ها با مصوبه هیات مدیره شرکت بورس اوراق بهادار تهران، نصب شده بود، افزود: باید به این نکته توجه کرد که تمامی جلسات هیات مدیره‌های شرکت‌های بورسی با حضور یک ناظر از سازمان بورس اوراق بهادار برگزار می‌شود، این در حالی است که سازمان بورس در ابتدای امر از نصب ماینر اظهار بی‌اطلاعی کرده و معترض شده بود.