نمایشگاه«همه جا برای همه» در پاریس

نمایشگاه «همه جا برای همه» که ماحصل نگاه 28 عکاس ایرانی است و به وقایع سیل اخیر ایران در 3 استان اشاره می‌کند، 3 خرداد در محل رایزنی جمهوری اسلامی ایران در پاریس افتتاح شد.

به گزارش هنرآنلاین، طی مراسمی و با حضور بهرام قاسمی(سفیر ایران در فرانسه)، جمال کامیاب (رایزن فرهنگی ایران در فرانسه)، میشل ستبون(عکاس وقایع انقلاب 57) و جمعی از هنرمندان ایرانی و فرانسوی، نمایشگاه «همه جا برای همه» در محل رایزنی ایران در پاریس افتتاح شد. در این نمایشگاه 56 اثر از 28 هنرمند عکاس به روی دیوار رفته است که این آثار از دریچه نگاه بابک برزویه و حیدر رضایی انتخاب شدند.

آثاری که سعی دارند تا به نمایشی از مشکلات سیل اخیر در استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان بپردازند و همچنین با توجه به تحریم‌های به وجود آمده به ارسال نشدن کمک‌های انسان دوستانه جهانیان به ایران اشاره کند. اسامی هنرمندان حاضر در این نمایشگاه بدین شرح است: احمد بلباسی، رضا احمدوند، امیرعلی رزاقی، امیرهاشم دهقانی، بابک برزویه، بهاره حسین نژاد ندایی، حدیثه پاسندی، زینب مهدوی، مجید خواهی، محسن اسماعیل‌زاده، محسن رضایی، ملیکا فرش‌فروش، محمد جوادزاده، مهدی حسنی، راحله حصاری، محمد زارع، علی حامد حقدوست، فائزه کابلی، فرشته اصلاحی، محمد بقال اصغری، سیامک نامور، محمد علی نجیب، امین یاری، آی تای شکیبافر، عابدین مهدوی، حسن غفاری، مریم آل‌مومن دهکردی و علی قنبرلو. همچنین در این روز کارگاه آموزشی توسط بابک برزویه مدرس عکاسی و مسئول هماهنگی این نمایشگاه در خصوص موضوع عکاسی در ایران و عکاسی بحران برای هنرمندان حاضر در نمایشگاه برگزار شد.

    

نمایش حس‌های انسانی  در مناظر طبیعی 

نمایشگاه نقاشی بابک کبود با نام « گرد قبران» در گالری طراحان آزاد برپا است.

بابک کبود در گفت‌وگو با هنرآنلاین با بیان اینکه 9 تابلو نقاشی با تکنیک رنگ روغن روی صفحات چوبی در این مجموعه به نمایش درآمده است گفت: روستایی در کردستان با نام «گرد قبران» وجود دارد که سال‌ها پیش به دلیل طغیان سیمینه‌رود ویران شد. پس از آن بار دیگر روستا ساخته شد و خانه‌های جدیدی در آن شکل گرفت. وقتی به آن محل رفتم متوجه مزرعه گل آفتابگردانی شدم که سوخته بود و به خاطر ویژگی تصویری آن مزرعه ترغیب شدم که آن را نقاشی کنم. در واقع اصلا نمی‌خواستم به روستا و داستان سیل بپردازم بلکه تأثیری که از فضای آن مزرعه سیاه شده دریافت کردم مرا ترغیب کرد که آن را نقاشی کنم.

او با بیان اینکه سال‌ها است در طبیعت نقاشی می‌کند گفت: در هر روستایی که نقاشی می‌کنم نام آن را روی مجموعه خود می‌گذارم، بنابراین اسم مجموعه گردقبران با توجه به اینکه آثار در آن منطقه کار شده بودند انتخاب شد اما در آثار من هیچ اشاره‌ای به روستا نشده است. کارهای من اکسپرسیو هستند و حس درونی که از فضا می‌گیرم را در آثار خود نمایش می‌دهم.

نمایشگاه نقاشی بابک کبود تا 7 خرداد در گالری طراحان آزاد به نشانی میدان فاطمی، میدان. گلها، میدان سلماس، شماره 5 برقرار است.