سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادداشتی را درباره تکلیف و راهکارهای این روزها برای رونق هنر منتشر کرده است.

سید مجتبی حسینی در این یادداشت  آورده است:

هنر، فارغ از مرزها و محدودیت‌های سرزمینی، مخاطب خود را دارد و همین مخاطب، با توجه بخشی و استقبال از آثار و پدیده‌های هنری که بالذات، متضمن فرهنگ و تمدن خاستگاه خویش هستند، زمینه تعامل و تبادل فرهنگ‌های ملل دور و نزدیک را ممکن می‌سازد، امکانی که گاه با پیشی گرفتن از دیگر روابط بین‌الملل، زمینه هم‌زبانی مردمان جهان را رقم می‌زند. درواقع همین فلسفه جهان شمولی هنر است که کیفیتی بین المللی به پدیده‌های هنری می‌بخشد و فارغ از مباحث زیبایی‌شناختی هنر می‌تواند حتی، تبلور «تئوری اقتصاد هنر» تلقی شود. 

معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تجمیع توان و تجربه خود در این شرایط، به راهکارهایی همچون بهره‌مندی مکفی از ارز دولتی به منظور دعوت از گروه های خارجی و برگزاری رویدادهای بین المللی، جلب مشارکت نهادها و سازمان های غیرمکلف که منوط به هم افزایی دوسویه خواهد بود و تمرکز بر مهمترین وجوه رویدادهای بین الملل که بیشترین مزیت های فردی و گروهی را در پی خواهد داشت اندیشیده است که امیدواریم با حضور مسئولانه و بی دریغ نمایندگان صنوف گوناگون هنری که مقصد غایی مشترکی دارند به نتیجه ای بنشیند.

دور نیست که بدین روش هم چرخه فعالیت هنری و ارتزاق هنرمندان به خطر نیفتد و هم به مرهم هنر، اندکی این روزگار آرام گیرد.