با ثبت در UNWTO سیمرغ گردشگری ایران جهانی شد
سازمان جهانی جهانگردی برند «سیمرغ» ایران را به رسمیت شناخت. معاون گردشگری میگوید: با این اقدامِ UNWTO ایران رسما وارد فهرست کشورهای دارای برند گردشگری شد.
ولی تیموری با اعلام این خبر گفت: سازمان جهانی جهانگردی یکی از درگاههای اصلیِ آغاز به کار رسمی برندهای ملی گردشگری کشورها است که در قالب گزارشهایی رسمی، برند کشورها، چیستی آنها و داستان موفقیتشان را معرفی و روایت میکند. او معتقد است: معرفی تخصصی و بینالمللی خوبی از برند گردشگری ایران توسط سازمان جهانی جهانگردی صورت گرفته است. برند ملی گردشگری ایران تصویری از یک سیمرغ به رنگهای «فیروزهای» و «آجری» است؛ پرندهای درحال پرواز که روی بالهای آن ظرافت مُقرنس، از عناصر تزئینی معماری سنتی به تصویر کشیده شده است. دُم سیمرغ متشکل از هفت پر است که مظهر تقدس این عدد در فرهنگ ایران و سایر ادیان و ملل است. رنگهای انتخاب شده نیز که برگرفته از رنگ غالب طبیعت و معماری ایران است. «ایران با شکوه: تجربه متفاوت» نیز شعار گردشگری ایران است که در کنار سیمرغ نشسته است. در گزارشی که سازمان جهانی جهانگردی در وبسایتش منتشر کرده، آمده است: «ایجاد یک طرح تجاری ملی از سه ماهه آخر سال ۲۰۱۸ در دستور کار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران قرار داشت. برای دستیابی به این هدف، پروژه تدوین سند راهبردی برای هویت ملی برند آغاز شد. ایران برند ملی جدید خود را با عنوان “Majestic Iran: A Different Experience” معرفی کرده است.
دیدگاه تان را بنویسید