رضا بابک: 

کسی به ما کار نمی‌دهد

رضا بابک بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون درباره آخرین فعالیت‌های خود در عرصه سینما گفت: در حال حاضر مشغول به پروژه خاصی نیستم، البته پیشنهادهایی وجود دارد، اما فعلاً بازی ذر کار خاصی را قبول نکرده‌ام وی در همین راستا ادامه داد: البته فیلم سینمایی «بنفشه افریقایی» را آماده اکران دارم، این فیلم سال گذشته در جشنواره فیلم فجر حضور یافت و خوشبختانه بازخوردهای خوبی را به همراه داشت، خود من فیلم را دوست داشتم و احساس می‌کنم مردم هم فضای فیلم را دوست داشته باشند. بازیگر فیلم «بنفشه افریقایی» درباره کم‌کار بودن خود در عرصه بازیگری تاکید کرد: در شرایط فعلی دوست ندارم در مورد سینما حرفی بزنم. واقعیت امر یا پیشنهاد خوب نبود و یا اگر پیشنهادی بود دوست نداشتم در آن بازی کنم. شما یک آمار بگیرید می‌بینید که طی بیست سال اخیر تعداد بسیار محدودی در سینما بازی داشته‌اند. بازیگران این سال‌ها خیلی تکراری شده‌اند. وی درباره حضور برخی عوامل برای انتخاب نقش‌ها در سینما افزود: طی سال‌های اخیر مسئولین انتخاب بازیگر وارد سینما شده‌اند که خواسته و ناخواسته ما را کنار می‌‌گذاشتند. حتی من شاهد این بودم که کارگردان من را برای بازی می‌خواست اما به او می‌گفتند که یا مریضم و یا اصلاً در ایران نیستم در صورتی که اصلاً این طور نبود.

    

نیما شاهرخ‌شاهی کارگردانی می‌کند

نیما شاهرخ شاهى بازیگر فیلم‌های پارک وی، دایره زنگی و آیینه‌های روبرو که پیش از این دوره‌هاى کارگردانى پیشرفته را نزد اصغر فرهادى گذرانده، این روزها اولین فیلم خود را در مقام کارگردان جلوى دوربین برده است.

شاهرخ شاهى از سال ١٣٨٢ با فیلم «مکس» سامان مقدم وارد عرصه بازیگرى شد و تاکنون در بیش از ١٣٠ اثر سینمایى و سریال ایفاى نقش کرده است. «مرکور کروم»، یک درام روان‌شناختی پرماجرا است که فضایى رازآلود و سرشار از تعلیق را به تصویر مى‌کشد. در این فیلم نیما شاهرخ شاهی، ویداجوان، شهریار شهمیری و دایانا جعفری بازی می‌کنند.

    

لعیا زنگنه مادر «آقازاده» شد

لعیا زنگنه و ثریا قاسمی به سریال شبکه نمایش خانگی «آقازاده» پیوستند؛ سریالی که حامد عنقا تهیه‌‌کننده‌اش اعتقاد دارد بسیاری با دیدنش بی‌خواب خواهند شد. زنگنه پیش از این با بهرنگ توفیقی، حامد عنقا و حتی مهدی سلطانی، سریال «پدر» را تجربه کرده و این دومین همکاری او با این تیم است. البته او نقش مادر حامد داستان را برعهده گرفته است؛ نقشی که بر عهده سینا مهراد است و در سریال «پدر» هم لعیا زنگنه همین نقش را با نام شریفه برعهده داشت اما مادر داستان «آقازاده» پرفراز و نشیب‌تر و متفاوت‌تر است.

ثریا قاسمی پیشکسوت سینمای ایران نیز نقش «احترام» مادربزرگ نقش اصلی زن قصه را برعهده دارد؛ چهره تازه‌ای که هنوز نام و عکسی از او منتشر نشده است و قاسمی نقش ویژه و خاصی در ارتباط با این کاراکتر دارد. زنگنه که کار خود در سینما و تلویزیون ایران را با راهنمایی‌های اساتیدی چون ثریا قاسمی در دهه 70 آغاز کرده، پیش از این در سریال خاطره‌انگیز «در پناه تو» با او همبازی بوده است.