حسین علیزاده موسیقی متن فیلم آتابای نیکی کریمی را می‎سازد

با به پایان رسیدن فیلم‌برداری آتابای جدیدترین فیلم نیکی کریمی، «حسین علیزاده»، آهنگساز مشهور ایرانی که پیشتر چهار سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را برای ساخت موسیقی متن از آن خود کرده، کار ساخت موسیقی این فیلم را آغاز کرده است. با آهنگسازی علیزاده، «آتابای» تازه‌ترین ساخته نیکی کریمی برای جشنواره فجر آماده می‌شود. آتابای پنجمین فیلم بلند سینمایی نیکی کریمی است که نگارش فیلمنامه آن را «هادی حجازی‌فر» بر اساس طرحی از نیکی کریمی به عهده داشته، «سامان لطفیان» مدیر فیلمبرداری آن بوده و این روزها مراحل تدوین آن توسط «حسین جمشیدی گوهری» در حال انجام است و اولین نمایش این فیلم در جشنواره فجر امسال خواهد بود.

    

همایون شجریان خواننده «مست عشق»

همزمان با آغاز فیلم‌برداری فیلم «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی، همایون شجریان و سهراب پورناظری نیز به این پروژه پیوستند. به گزارش روابط عمومی فیلم، همایون شجریان بخش‌های آوازی مست عشق را  به آهنگساز سهراب پورناظری اجرا خواهد کرد.

همچنین نوازندگان برجسته ترکیه و چند کشور منطقه با هنرمندان ایرانی همکاری خواهند داشت و ضبط موسیقی نیز در کشور ترکیه انجام خواهد شد. شجریان و پورناظری هفته گذشته سر صحنه فیلم در استانبول حضور یافتند و با کارگردان، تهیه کننده و سایر عوامل فیلم دیدار کردند.

    

ویژه ناشنوایان تولید شد

بلوزی که صدای موسیقی را به احساس تبدیل می‌کند!

یک شرکت انگلیسی موفق به تولید تی‌شرتی شد که صدای موسیقی را به احساس تبدیل می‌کند. به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، این بلوز که «ساوند شرت»، Sound Shirt نام گرفته، مجهز به ۱۶ حسگر است که همزمان با موسیقی در حال پخش، به بدن یک فرد ناشنوا احساس ارسال می‌کند تا فرد آن موسیقی را حس کند. این محصول یک بلوز پیشرفته است که به یک سیستم رایانه‌ای متصل می‌شود تا صدای میکروفن‌هایی را که در اطراف یک استیج قرار دارند، جمع کند. به این ترتیب افرادی‌که توانایی شنیدن ندارند، می‌توانند از حضور در یک کنسرت موسیقی لذت ببرند. شرکت «CuteCircuit» که پیراهن «ساوند شرت» را توسعه داده است، در لندن قرار دارد و با تولید این محصول به افراد ناشنوا اجازه می‌دهد که موسیقی را در پوست خود احساس کنند و برای اولین بار یک کنسرت سمفونی را تجربه کنند.