بررسی جدید پژوهشگران آمریکایی نشان می‌دهد کودکان در سال دوم زندگی، تفاوت میان قدرت‌ واقعی و قدرت ناشی از ترس را تشخیص می‌دهند.  به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، کودکان پیش از اینکه بتوانند به طور کامل صحبت کنند، از عهده تشخیص برخی حقایق برمی‌آیند. پژوهش جدیدی که در دانشگاه ایلینوی انجام شد، نشان می‌دهد که کودکان با رسیدن به سن 21 ماهگی، تفاوت میان قدرت حاصل از احترام و قدرت ناشی از ترس را تشخیص می‌دهند. در این بررسی، 96 کودک یک نمایش را تماشا کردند که در آن، یک رهبر و یک شخصیت زورگو حضور داشت. هر دو شخصیت به بازیگران نمایش که در حال بازی با توپ بودند، ساعت خواب آنها را یادآوری می‌کردند. بازیگران در ابتدا از این دستور اطاعت می‌کردند اما در غیاب شخصیت‌ها، به کار خود ادامه می‌دادند. در این موقع، رهبر با یک عصا به زمین ضربه می‌زد و همه بازیگران، توپ را رها می‌کردند و به خانه می‌رفتند اما شخصیت زورگو به جای گفتن درخواست خود، با عصا به سر بازیگران ضربه می‌زد و توپ را از آنان می‌گرفت. در پایان این بررسی مشخص شد که کودکان، از شخصیت‌های کارتونی انتظار دارند که از یک فرد زورگو تنها در هنگام حضور او تبعیت ‌کنند اما انتظار داشتند دستورات یک رهبر حتی در غیاب او نیز انجام شوند. پروفسور «رنه بیلارجئون»، استاد دانشگاه ایلی‌نوی گفت: این کشف می‌تواند چگونگی درک کودکان از جهان اطراف را مشخص کند. به طور کلی، کودکان انتظار داشتند که بازیگران هنگام غیبت رهبر نیز به اطاعت از او ادامه دهند اما هنگامی که شخصیت زورگو غایب بود، انتظار خاصی نداشتند. می‌توان گفت اطاعت از زورگو، تنها ناشی از ترس بود؛ در نتیجه در غیاب او، کسی به اطاعت از دستورات ادامه نمی‌داد. کودکان فقط هنگامی انتظار دیدن اطاعت را داشتند که شخصیت زورگو در صحنه ظاهر می‌شد و می‌توانست به کسانی که نافرمانی می‌کنند، آسیب بزند.او حضور داشته باشد.