بر اساس نتایج «پیمایش ملی فرهنگ رسانه‌های اجتماعی» علی رغم فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب دنیا در ایران، اینستاگرام برای ۷۲ درصد از ایرانی‌ها همچنان محبوب‌ترین رسانه اجتماعی است، همچنین تلگرام و واتس‌آپ هر کدام به ترتیب در میان ۵۲ و ۴۶ درصد از مردم ایران محبوبیت دارند.

به گزارش سیتنا، در این نظرسنجی که اردیبهشت ماه و با نمونه ۱۴ هزار و ۵۰۵ نفر انجام شده رسانه‌های اجتماعی داخلی از جمله روبیکا و ایتا محبوبیت کمتری داشته‌اند، اما با توجه به فلیتر بودن یوتیوب، ۴۲ درصد مردم برای تماشای ویدئوها بیشتر از آپارات و ۲۵ درصد از یوتیوب استفاده می‌کنند.