محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت با درگذشت یکی از مصدومان آتش‌سوزی در بیمارستان قائم رشت شمار جان‌باختگان به ۹ نفر افزایش یافت. رئیس قوه قضائیه برای بررسی علل حادثه آتش‌‎سوزی بیمارستان قائم (عج) رشت دستور داد. به گزارش مرکز رسانه‌ای قوه قضائیه، در پی آتش‌سوزی بامداد سه‌شنبه در بیمارستان قائم (عج) رشت و جانباختن تعدادی از هم‌وطنان، غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه طی دستوری خطاب به رئیس کل دادگستری استان گیلان بر حضور وی در صحنه حادثه و بررسی علل وقوع این آتش‌سوزی و شناسایی و تحت نظر قرار دادن خاطیان و مقصران احتمالی تاکید کرد.

در پیام رئیس دستگاه قضا ضمن همدردی با خانواده جانباختگان، بر لحاظ هر چه استوارتر و قوی‌ترِ تدابیر و تمهیدات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع حوادث این‌چنینی که سبب داغ دار شدن خانواده‌ها می‌شود، تاکید و تصریح شده است.

شهرام مومنی رئیس سازمان آتش‌نشانی شهر رشت گفت که این آتش‌سوزی ساعت ۰۱:۳۰ بامداد آغاز و پس از سه ساعت مهار شد. او گفت: «زمانی که ما رسیدیم طبقات زیرزمین و اتاق‌های مراقب‌های ویژه دچار حریق بود. منشا حریق اتاق تاسیسات (یو وی اس) بیمارستان بود.» رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت که «در مجموع ۱۴۲ بیمار انتقال یافتند که ۱۱۰ بیمار توسط عوامل اورژانس و هلال احمر به بیمارستان‌های سطح شهر رشت منتقل شدند و ۳۲ تن از بیماران سرپایی به خانواده‌هایشان تحویل داده شدند.» رئیس کل دادگستری گیلان گفت که پرونده قضایی با اتهام «قتل غیرعمد» تشکیل شده است.