یک فعال حقوق معلولان گفت: دولت طبق ماده 27 قانون حمایت از حقوق معلولان وظیفه دارد حداقل حقوق را به معلولان شدید پرداخت کند. پرداخت ۲۷۳هزار تومان یا کمی بیشتر از آن دردی از ما دوا نمی‌کند. بعد از پنج سال به نظر می‌‎رسد اراده‌ای برای اجرا این قانون وجود ندارد.

به گزارش ایلنا، بهروز مروتی گفت: هیچ‌کدام از خواسته‌های معلولان محقق نشده و بازخورد مثبتی هم دریافت نکرده‌ایم. از اردیبهشت ماه تجمعات سراسری خود را با تأکید روی ماده ۲۷ قانون حمایت از معلولان آغاز کردیم. هر ماه هم حداقل یک تجمع برگزار کردیم ولی متأسفانه مسئولان واکنشی به مطالبه ما نشان ندادند.

وی ادامه داد: بعد از آخرین تجمع سراسری معلولان در هفتم آبان ماه بالاخره توانستیم معاون سازمان برنامه و بودجه را ببینیم. در آن جلسه، وی برای ما سخنرانی کرد و با سخنانی از این دست که مثلا «ما معلولان را دوست داریم» یا «پیگیر مشکلات شما هستیم» بحث را آغاز کرد. زمانی که وارد بحث شدیم، صحبت‌های وی را امیدبخش ندیدیم. در واقع می‌گویند نمی‌توانیم ماده ۲۷ را اجرا کنیم و نه فقط الان، بلکه حتی در آینده هم امید چندانی به اجرای این ماده نیست.

این فعال حقوق معلولان گفت: در آن جلسه بدون اینکه بدانیم رئیس سازمان بهزیستی هم دعوت شده بود. فکر کردیم برای حمایت از خواسته ما آمده‌اند اما کاملا در دفاع از دولت و سازمان برنامه و بودجه سخنرانی کرد و گفت که اقداماتی مثل کمپین، تجمع و... تبعات سیاسی و قانونی دارد.

مروتی به یک طومار ۱۳۳ متری با هزاران امضا اشاره کرد و گفت: از معلولان سراسر کشور امضا گرفته بودیم و قرار بود آن را به معاون سازمان برنامه و بودجه تحویل بدهیم تا به دست رئیس این سازمان برسانند اما متأسفانه رئیس سازمان بهزیستی، این طومار را مسأله‌ساز دانست و معاون سازمان برنامه و بودجه هم به آن بی‌توجهی کرد. ما نیز طومار را برگرداندیدم.