عضو شورای شهر تهران گفت: بالن‌های قرمز تبلیغاتی شهرداری تهران هم خسارت جانی زد و هم ۳ میلیارد تومان پول بیت‌المال را هدر داد!

به گزارش اعتماد آنلاین؛ «ناصر امانی» از پروژه تبلیغاتی تازه شهرداری تهران تحت عنوان نصب بالن قرمز در مکان هایی که گفته می‌شود، شهرداری تهران در محل پروژهای عمرانی نصب کرده، انتقاد کرد و گفت:  شهرداری باید با تمام وجود در خدمت خانواده آن شش کودکی باشد که براثر ترکیدن بالن تبلیغاتی شهرداری تهران روانه بیمارستان شدند.

وی تصریح کرد: از روز اول او و بعضی دیگر از اعضای شورای شهر تهران نگرانی‌هایی در این باره داشته‌اند. امانی در پاسخ به این پرسش که آیا شورای شهر تهران تاکنون به این موضوع و حق شهروندان تهرانی ورودی داشته یا برنامه‌ای دارد؟ گفت: «بله شورای شهر تهران به این موضوع ورود کرده و من هم تذکر کتبی به شهردار تهران دادم و گفتم باید مدیران و پیمانکارانی که این خطای بزرگ را مرتکب شدند، مجازات و برکنار شوند.»

امانی درباره هزینه‌های مالی و اقتصادی این پروژه خبرساز هم افزود: «حداقل حدود سه میلیارد تومان پول بیت‌المال را هدر دادند و حتما باید پاسخگو باشند؛ گفته‌اند حدود ۱۴۰ تا ۱۵۰ بالن را به هوا فرستادند و اگر هزینه هر بالن ۳۰ میلیون تومان هم باشد هزینه آن دست‌کم ۳ میلیارد تومان خواهد بود که البته می‌دانیم بیش از این بوده چراکه هزینه نگه‌داری و آماده‌سازی روزانه آن بیش از این بوده است.» 

وی خاطر نشان کرد: «من یکی از این بالن‌ها را دیدم روز اول ولی روز دوم بادش خالی شد و روی همان پروژه افتاد. منظورم این است که حتی به لحاظ تبلیغاتی در همان چندروز هم کمکی به شهرداری نداشتند و حتی نتیجه عکس هم داشت. الان که دیگر جریان‌ دیگری پیدا کرده است.»