در نشست بحران جنسی، مشکل اصلی سند ۲۰۳۰ اعلام شد:
اهداف و ادبیات آموزشهای جنسی
مسئول مرکز مطالعات تحقیقات زنان حوزه علمیه قم گفت: تربیت و آموزش جنسی نیاز جامعه است، اما اختلاف دیدگاه اصلی در سند ۲۰۳۰ اهداف و ادبیات آموزشهای جنسی مطرح شده در این سند است. حجت الاسلام محمدرضا زیبایینژاد در نشست بحران جنسی در ایران افزود: جامعه امروز در حال تحول است و به سمت خودمحوری و خودآیینی میرود.
وی با بیان اینکه به تعبیری عقلانیتهای جدیدی در جامعه در حال ظهور است، عنوان کرد: پرسشهای نسل جوان نشاندهنده تغییر جامعه و حرکت به سوی خودمحوری است. مسئول مرکز مطالعات و تحقیقات زنان حوزه علمیه قم با توضیح درباره حرکت جامعه به سوی خودآیینی توضیح داد: وجوهی از دین که مزاحمتی برای کسی درست نمیکند بهطورعادی در جریان است، اما وجوهی که با محورهای افراد همخوانی ندارد از دستور کار خارج شده و افراد تمایل به خودآیینی دارند. زیبایینژاد با بیان اینکه در زمینه جنسی تحولات زیادی در کشور در حال رخ دادن است، گفت: در زمینه تحولات جنسی مسئلهای که فعلاً اهمیت دارد آموزش جنسی است. تربیت و آموزش جنسی نیاز جامعه است و نمیتوان آن را انکار کرد، اما باید توجه داشت و در زمان و مکان مناسب این آموزش را اجرا کرد. وی در خصوص سند ۲۰۳۰ نیز توضیح داد: بخشهایی از آموزشهای جنسی که در سند ۲۰۳۰ مطرح است، آموزشهای عام است که در این موضوع جای بحث نیست. زیرا همانطور که گفته شد آموزش جنسی نیاز جامعه است، اما در زمان مناسب باید اجرا شود. زیبایینژاد تصریح کرد: در سند ۲۰۳۰ موضوعی که باعث اختلاف دیدگاه و مشکل اصلی ما است، اهداف و ادبیات تربیت جنسی عنوان شده در این سند است.
دیدگاه تان را بنویسید