انتقاد معاون وزیر از قُلدری در مدارس
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش با انتقاد از اعمال خشونت و قُلدری در مدارس گفت: خشونت علیه دانشآموزان به هر شکلی که باشد، قابلتوجیه نیست و آثار مخربی بر روح و روان آنها میگذارد. رضوان حکیمزاده، درباره اعمال خشونت در مدارس افزود: خشونت در مدرسه مغایر با بحث تعلیم و تربیت است و جریان تربیت را تحت شعاع قرار میدهد. این خشونت ممکن است از طرف بزرگترها نسبت به دانشآموزان یا حتی بالعکس در مدرسه صورت بگیرد. در واقع خشونت به هر شکلی که باشد، غیرقابل قبول است و آثار ناگواری در روح و روان افراد میگذارد.
حکیمزاده تصریح کرد: وجود یک نگاه جامع در مورد پیشگیری از خشونت در مدارس ضرورت دارد، زیرا خشونت و تنبیه فقط به شکل فیزیکی نیست. به تعبیر دیگر باید درباره بحث خشونت و قلدری در مدارس به والدین، معلمان و دانشآموزان آگاهی لازم را بدهیم و راجع به حقوقشان بیشتر با آنها صحبت کنیم تا افراد از این طریق یک نگاه جامع به بحث خشونت و قلدری مدارس داشته باشند و تنها تمرکزها روی وقایع خاص نباشد. قطعا اگر این برنامه و نگاه جامع را داشته باشیم، اتفاقات ناگوار از این دست را کمتر خواهیم دید.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش در خصوص جنبههای دیگر خشونت که روی دانشآموزان اعمال میشود، توضیح داد: یکی از جنبههای تنبیه یا اعمال خشونت که مغفول مانده و کمتر به آن توجه شده جنبههای غیرفیزیکی یا کلامی است. این نوع خشونتها اتفاقا تاثیر ماندگارتری بر روح و روان دانشآموزان دارد.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گفت: زمانی که با اجتماعات انسانی و افراد زیادی سر و کار داریم، همیشه ممکن است اشتباهی اتفاق بیافتد و با آن برخورد هم بشود، اما باوجود برخوردهایی که شده گاهی ممکن است، دوباره شاهد اعمال خشونت از سوی دیگر اشخاص باشیم. راهکار این مساله داشتن نگاه جامع و ارائه آموزشهای لازم در این زمینه به والدین، دانشآموزان و معلمان است.
دیدگاه تان را بنویسید