وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طبق سند ملی واکسیناسیون، در حال حاضر میزان تزریق واکسن‌ در کشور روزانه ۱۷۰ هزار دوز است که به‌زودی این رقم به ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار دوز خواهد رسید.

سعید نمکی بیان کرد: البته خیلی‌ها تحقق این امر را باور نمی‌کردند، اما ایران اسلامی در ماه‌های آینده یکی از موفق‌ترین، بهترین و نام‌آورترین تولیدکنندگان واکسن کووید ۱۹ خواهد بود و تا پیش از پایان سال ۱۴۰۰ ایران جزو نخستین کشورهایی خواهد بود که واکسیناسیون کووید ۱۹ را کامل خواهد کرد.

واکسیناسیون خودرویی موفق در سرخه‌حصار

در ادامه واکسیناسیون عمومی روز گذشته فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران، واکسیناسیون خودرویی را مدلی موفق خواند و گفت: روز دوشنبه در ۷۰ دقیقه ۵۰۰ نفر در خودروها با رعایت استاندارد بهداشتی در سرخه‌حصار واکسینه شدند. همه‌کسانی که واکسن را تزریق می‌کنند حرفه‌ای هستند و دقت فدای سرعت نخواهد شد.

علیرضا زالی افزود: مدل خودرویی واکسیناسیون مدل موفقی بود تا رفت‌وآمد فیزیکی زیادی صورت نگیرد. حتماً در روزهای آینده هم این اقدام در نقاط دیگر تهران برگزار خواهد شد و سرعت‌بالا خواهد رفت.

محدودیت‌های کرونایی هنوز پابرجاست

از سوی دیگر محدودیت‌های کرونایی در کشور همچنان پابرجاست. جانشین پلیس راهور ناجا از اعمال محدودیت تردد شبانه در تمام شهرهای کشور و ممنوعیت سفر به استان‌های شمالی خبر داد.

سردار سید تیمور حسینی اظهار کرد: بعد از پایان طرح تعطیلات عید فطر، در حال حاضر محدودیت تردد بر اساس رنگ‌بندی شهرها اجرا می‌شود.

او تصریح کرد: در حال حاضر ۳ شهر قرمز و ۲۶۲ شهر نارنجی وجود دارند که محدودیت تردد در این شهرها اعمال می‌شود بدین ترتیب که خروج پلاک‌های بومی از این شهرها و ورود پلاک‌های غیربومی به آن‌ها ممنوع بوده و جریمه ۵۰۰ هزارتا یک‌میلیون تومانی را برای رانندگان متخلف در پی خواهد داشت.

سردار حسینی با تشریح وضعیت مناسب جاده‌های کشور ازلحاظ جوی و ترافیکی تصریح کرد: محدودیت تردد شبانه فارغ از رنگ‌بندی‌ها از ساعت ۱۰ شب تا ۳ صبح اجراشده و متخلفان جریمه ۲۰۰ هزارتومانی خواهند شد.

او اعلام کرد: استان‌های شمالی ازجمله مازندران، گیلان و گلستان به‌صورت استانی دیده‌شده و سفر به این استان‌ها ممنوع است.

سردار حسینی درباره اجرای طرح ترافیک در تهران گفت: طرح ترافیک در تهران از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۶ اجراشده و از ساعت ۱۴ به بعد، یک‌بار امکان خروج خودروهایی که در طرح وجود دارند بدون اعمال جریمه داده می‌شود.

310 فوتی جدید کرونا در کشور

بر اساس اطلاعات وزارت بهداشت از روز دوشنبه تا ظهر سه‌شنبه ۱۳ هزار و ۹۳۰ بیمار جدید مبتلابه کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۷۷۹ هزار و ۴۱۵ نفر رسید.

در این بازه زمانی، ۳۱۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۷۷ هزار و ۵۳۲ نفر رسید.