مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا(س) با اشاره به شرایط سخت در این روزها در بهشت‌زهرا، گفت: آمار جان‌باختگان کرونا در پایتخت ۳ رقمی شد.

سعید خال با اشاره به سه‌رقمی شدن آمار جان‌باختگان در بهشت‌زهرا(س) اظهار کرد: به دلیل عدم تدبیر و رعایت نکردن شهروندان متأسفانه شرایط بهشت‌زهرا، شرایط خوبی نیست.

او تصریح کرد: در حالی که به همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها دورکاری ابلاغ‌شده است و با تعداد اندکی در محل کار خود حضور پیدا کنند، همکاران بنده در بهشت زهرا(س) برای دو شیفت و بعضاً سه شیفت برنامه‌ریزی شد و حضور پیدا می‌کنند.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) اضافه کرد: متأسفانه شرایط خوبی حاکم نیست و در دو روز گذشته آمار جان باختگان کرونایی در تهران به عدد ۱۰۰ رسیده است.

شرایط هرروز بدتر و سخت‌تر می‌شود

دوباره آمار کشته‌شدگان براثر ویروس کرونا بالا رفته است و شرایط هرروز بدتر و سخت‌تر می‌شود. بر اساس اعلام وزارت بهداشت از روز دوشنبه تا ظهر سه‌شنبه ۲۴هزار و ۷۶۰ بیمار جدید کووید-۱۹ در کشور شناسایی شدند و در این زمان ۲۹۱ بیمار نیز جان خود را از دست دادند.

سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت هم از روند افزایشی بیماری کووید-19 در کشور خبر داد. او گفته است که امیدواریم در صورت عمل به توصیه‌های بهداشتی از سوی مردم و همکاری دستگاه‌های اجرایی کشور در اجرای مناسب محدودیت‌های مصوب، شاهد توقف روند نگران‌کننده بیماری در کشور باشیم.

کرونا بیماری هزار چهره

همان‌طور که پزشکان می‌گویند ویروس جدید بسیار پیش‌رونده است و جوانان بیش از بقیه به این ویروس مبتلا می‌شوند. آن‌طور که پیام طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری و عضو کمیته علمی واکسن کوویران می‌گوید قبلاً می‌گفتند سل یک بیماری هزار چهره است، الآن باید بگوییم که کرونا هزار چهره است. این بیماری عوارض زیادی دارد. وقتی شیوع آن زیاد می‌شود انواع عوارضش هم زیاد می‌شود؛ عوارض مغزی،

کلیوی، گوارشی و ...

او افزود: باز هم بیماری در افراد مسن کشندگی بیشتری دارد و در افراد پرخطر احتمال افزایش شدت بیماری بیشتر است. اما نسبت به قبل درصد بیماری شدید در جوان‌ها بیشتر شده است.

مثلاً اگر قبلاً ۵درصد از جوانان با کرونا درگیر می‌شدند، الآن میزان درگیری در آن‌ها ۲۰درصد است.

تأمین اعتبار دولت برای افزایش وسایل حمل‌ونقل عمومی

در میان شرایط تهران که بسیار وخیم اعلام شده است. مرگ‌ها در این استان دوباره بالا رفته است و بیمارستان‌ها دیگر ظرفیت پذیرش بیمار ندارند. روز گذشته نیز رئیس شورای شهر تهران با تأکید بر شرایط حاد کرونایی در شهر تهران از نزدیک شدن تعداد فوتی‌های این شهر به حدود 100 نفر خبر داد.

به گفته محسن هاشمی اگر اقدامات لازم انجام نشود این تعداد بالاتر هم خواهد رفت. او همچنین از دولت خواسته نسبت به قولی که برای تأمین ناوگان حمل‌ونقل عمومی داده است تلاش بیشتری کند. به گفته او مشخص نیست چه مشکلی در این کار وجود دارد درحالی‌که ساده است و دولت باید برای افزایش وسایل حمل‌ونقل عمومی تأمین اعتبار کند و کار سختی نیست.