معاون عمرانی استانداری:

تقسیم استان تهران  کارشناسی نیست

معاون عمرانی استانداری تهران گفت: طرح اخیر مجلس شورای اسلامی درباره تشکیل استان تهران جنوبی، در این شرایط و با توجه به نظرات کارشناسی و همین‌طور بار مالی که تقسیم استان تهران برای دولت دارد، می‌تواند برای استان و کشور مسأله‌آفرین باشد. محمد تقی‌زاده در گفتگو با فارس خاطرنشان کرد: خیلی از اتفاقات در استان تهران به نحوی با هم تنیده است و از حیث اقتصادی و اجتماعی تأثیرگذار است.  وی تأکید کرد: این تفکیک و تقسیمات جدید با اصول مدیریتی، کارشناسی و علمی سازگاری ندارد البته این موضوع در کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد و در آنجا تصمیمات لازم را خواهند گرفت و در کل این اقدام به صلاح استان نیست.

    

آموزش ممنوعیت حیوان‌آزاری در مقطع ابتدایی

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: طبق مصوبه کمیسیون آموزش باید در دوره ابتدایی به دانش‌آموزان آموزش‌های لازم در خصوص ممنوعیت حیوان‌آزاری داده شود. سیدحمایت میرزاده در گفتگو با ایسنا افزود: کمیسیون آموزش به عنوان کمیسیون فرعی ماده ۶ طرح ممنوعیت حیوان‌آزاری را تصویب کرد که به موجب آن باید آموزش‌های لازم درخصوص ممنوعیت حیوان‌آزاری در دوره ابتدایی به دانش‌‌آموزان داده شود.

    

احتمال وقوع سونامی در دریای خزر

رئیس سازمان زمین‌شناسی، گفت: فعالیت گسل‌های شناخته شده در شمال کشور می‌تواند به وقوع سونامی یا امواجی منجر شود که خسارات سنگینی را به شهرهای ما در کنار دریا وارد کند. به گزارش خبرگزاری مهر؛ علیرضا شهیدی، در بیست و چهارمین نشست کمیته هماهنگی آب و هواشناسی دریای خزر که صبح دیروز در محل سازمان هواشناسی کشور برگزار شد، درباره احتمال وقوع سونامی در دریای خزر گفت: ما به تازگی در سازمان زمین شناسی نقشه لرزه زمین ساخت کشور را تهیه و منتشر کردیم. اگر به جنوب دریای کاسپین در این نقشه نگاه کنیم دو دسته گسل‌های فعال را می بینیم یکی در البرز و دیگری به موازات گسل عشق آباد. رئیس سازمان زمین شناسی ادامه داد: با نگاهی به نقشه خطرپذیری کشور می بینیم که درجات خیلی بالایی از ریسک زلزله را در شمال کشور داریم. روی سه گسل که فعالیت بیشتری در مجاورت دریای کاسپین دارند مطالعاتی انجام دادیم، گسل آستارا تقریبا در مرز کوه و دریا قرار گرفته است. وی یادآور شد: اگر در آینده زلزله‌‌ای رخ بدهد اگر زلزله و فعالیت گسل در بخش داخل دریا باشد احتمال وقوع سونامی وجود دارد، اما اگر زلزله در بخش خشکی یا نزدیک ساحل دریا باشد امواجی را ایجاد می‌کند که می‌تواند خسارات سنگینی به بنادر یا شهرهای ما در کنار دریا وارد آورد.

    

تحت سرویس‌های؛  Gmail ,Yahoo, hotmail

پلیس فتا هیچ‌گونه ایمیلی ندارد

 رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا با اشاره به ارسال ایمیل تحت نام و نشان پلیس فتا در روزهای اخیر به شهروندان هشدار داد: به هیچ عنوان فریب این دست ایمیل‌ها را نخورده و هیچگونه اقدامی در این خصوص انجام ندهند. به گزارش خبرگزاری ایلنا، سرهنگ دوم علی‌محمد رجبی، با بیان اینکه فرستادن این ایمیل‌ها از سوی پلیس فتا نبوده است، گفت: ایمیل پلیس فتا تحت سرورهای خود این پلیس است و پلیس فتا هیچ‌گونه ایمیلی تحت سرویس دهنده‌های دیگر مانند Gmail , Yahoo, hotmail و یا سایر میل سرورها ندارد.