معاون درمان وزارت بهداشت اعلام کرد

روند بیماری‌های عفونی رو به افزایش است

معاون درمان وزارت بهداشت و درمان گفت: اگرچه کشور ما سابقه درخشانی در ریشه‌کنی بیماری‌های عفونی از طریق واکسیناسیون دارد، اما سیر بیماری‌های عفونی به سمت بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است.

به گزارش ایلنا، قاسم جان‌بابایی، در اولین کنگره ملی بیماری‌های حفاظت و بیماری‌های حیات وحش که صبح دیروز برگزار ‌شد، افزود: سرطان و بیماری‌های غیرواگیر مانند فشار خون کنترل نشده و دیابت کنترل نشده هزینه‌های زیادی را از لحاظ درمانی برای ما ایجاد کرده است، اما بیماری‌های عفونی عامل تهدیدکننده انسان وحشت جدی ایجاد می‌کند که اگر به آن بی‌توجه باشیم با چالش‌های جدی مواجه خواهیم شد. او ادامه داد: امسال شیوع بیماری آنفلوانزا سه تا چهار هفته زودتر آغاز شده و نشان می‌دهد عوامل مداخله‌گر می‌تواند زمان شیوع را تغییر دهد.

    

۸۸.۵ درصد زنان قربانی همسرآزاری، خانه‌دار هستند

رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: طبقه‌بندی زنان قربانیِ همسرآزاری بر اساس شغل نشان می‌دهد که ۱۱.۵ درصد آنان شاغل و ۸۸.۵ درصد آنان خانه‌دار و بیکار هستند. رضا جعفری دیروز در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: دلیل عمده همسرآزاری از سوی مردان، اعتیاد آنان است؛ عدم تسلط به مهارت‌های زناشویی، بیماری‌های جسمی و روانی و بیکاری به ترتیب دیگر دلایل همسرآزاری به شمار می‌روند. وی اضافه کرد: طبقه‌بندی آزارها بر اساس نوع آن به ترتیب جسمی، عاطفی، روانی، غفلت و بی‌توجهی و سپس آزار جنسی است. رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: رتبه اول زنان قربانی خشونت بر اساس تحصیلات برای زنان با تحصیلات ابتدایی است. جعفری بدون اشاره به آمار تماس های گرفته شده برای همسرآزاری با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی، گفت: ۹۷.۷ درصد قربانیان همسرآزاری، زنان و ۲.۳ درصد قربانیان را مردان تشکیل می‌دهند.