عضو کمیته کشوری ایدز:

بیماری HIV قابل درمان است

عضو کمیته کشوری ایدز و استاد دانشگاه، گفت: HIV بیماری شناخته شده و قابل درمان و کنترل است که با انجام مراقبت‌های لازم مانند سایر بیماری‌ها فرد مبتلا می‌تواند، زندگی طبیعی و طول عمر بالا داشته باشد. به گزارش ایرنا، مسعود مردانی افزود: اگر چه در سایر نقاط کشور نیز مواردی از ابتلای افراد به این بیماری گزارش می‌شود اما حجم بالای بیماریابی در بازه زمانی کوتاه در روستای چنارمحمودی از توابع شهرستان لردگان موجب شد تا تیم کارشناسی مجرب در منطقه مستقر و امکانات و تجهیزات به منظور تسریع روند بیماریابی و درمان بیماران با تمام توان به کار گرفته شود. او اظهار کرد: بدون‌شک با اقدام به موقع مسئولان امر و همکاری مردم منطقه، این عزیزان به زودی بر بیماری غلبه می‌کنند و بیماری تحت کنترل قرار خواهد گرفت. مردانی خاطرنشان کرد: وقتی سطح ویروس به صفر برسد، قابل انتقال به افراد دیگر نیست و فرد می‌تواند بدون نگرانی ازدواج کند، بچه‌دار شود و تحت نظر پزشک از انتقال ویروس به فرزندش جلوگیری کند. او، اولین نکته در خصوص این بیماری را حفظ آرامش و همراهی و همدلی و اتحاد مردم برای جلوگیری از همه‌گیری بیماری و رعایت بهداشت فردی و اجتماعی دانست.

    

وسعت مراتع کشور کاهش پیدا کرده است؟

براساس برخی آمارهای منتسب به دفتر فنی مرتع سازمان جنگل‌ها مساحت مراتع ایران حدود ۵۰سال گذشته بیش از ۹۰میلیون هکتار برآورد شده بود اما مدیرکل دفتر فنی مرتع سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری می‌گوید که در حال‌ حاضر بر اساس آخرین مطالعات دفتر مهندسی سازمان جنگل‌ها وسعت مراتع کشور ۸۴.۸میلیون هکتار است. به گزارش ایسنا، ترحم بهزاد، مدیرکل دفتر فنی مرتع سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: در حال‌ حاضر بر اساس آخرین مطالعات دفتر مهندسی سازمان جنگل‌ها وسعت مراتع کشور ۸۴.۸میلیون هکتار است که ۵۲درصد سطح کشور را تشکیل می‌دهد. او با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از نیمی از وسعت مراتع کشور در وضعیت فقیر قرار دارند و درصد تاج پوشش آن‌ها کمتر از ۲۵درصد است، تصریح کرد: احداث کارخانه، معدن‌کاوی، چرای دام و... از جمله اقداماتی است که سبب تخریب مراتع شده است. بهزاد در ادامه ضمن بیان اینکه ۷۵درصد ارزش مراتع، ارزش‌های زیست‌محیطی مانند جلوگیری از فرسایش خاک، تنظیم گردش آب در طبیعت و حفظ ذخایر ژنتیک گیاهی و جانوری است، اعلام کرد: ارزش یک هکتار مرتع در سال ۲۳۲دلار است همچنین علاوه بر تولید علوفه ارزش اقتصادی گیاهان مرتعی بیشتر مربوط به فرآورده‌های دارویی، غذایی و صنعتی است.

    

در دستورکار شورای شهر قرار گرفت

رفع ۱۰هزار خطر شناسایی شده در بوستان‌ها 

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران از نظارت شورای شهر برای رفع ۱۰هزار خطر شناسایی شده، در بوستان‌ها خبر داد.

به گزارش ایسنا، الهام فخاری با اشاره به گزارش کمیته ایمنی شورای شهر مبنی بر وجود ۱۰هزار خطر در پارک‌های شهر تهران گفت: ایمن سازی زمین‌های بازی و بوستان‌ها جزء شاخص‌های شهر دوست دار کودک است. حدود ۱۰سال قبل، تهران به عنوان شهر دوستدار کودک معرفی شد و تاکنون باید شاخصه‌های تحقق این شهر، عملیاتی می‌شد.

او با بیان اینکه مناسب‌سازی و ایمن‌سازی فضاهای عمومی برای کودکان از بوستان‌های بزرگ فرامنطقه‌ای آغاز شد، بیان کرد:  در یک دوره اقدامات جدی در راستای ایمنی‌سازی زمین‌های بازی بوستان‌ها انجام شد؛ بگونه‌ای که از فوم فشرده برای کف‌سازی زمین‌های بازی استفاده کرده و جنس وسایل بازی نیز تغییر کرد، اما دقت داشته باشید که موفقیت این مهم در گرو نظارت و پایش مستمر است. فخاری با بیان اینکه واحدهای مختلف شهرداری باید در امر پایش و نگهداشت فضاهای مناسب‌سازی شده ورود می‌کردند، خاطرنشان کرد: شهرداری باید نقاط خطرساز فضاهای عمومی، نور‌پردازی، بازبینی تجهیزات برقی، رفع چاله و فرورفتگی زمین  و... را به صورت دائم پایش کند.